Schimbari necesare in stilul de viata pentru a evita recidiva unui infarct miocardic

December 16, 2023
78 Views

Dacă ești unul dintre supraviețuitorii care au trecut deja printr-un infarct miocardic, numit în mod frecvent și atac de cord, protejarea inimii tale ar trebui să fie de acum prioritatea ta numărul 1. Statisticile arată că 1 din 4 bărbați și 1 din 3 femei care a supraviețuit unui atac de cord va muri în decursul următorului an, cel mai adesea din cauza unui alt infarct miocardic ori din cauza morții subite cardiace, potrivit Asociației Americane a Inimii. Din fericire, făcând unele schimbări necesare în stilul de viață și lucrând cot la cot cu medicul tău, poți să fii în continuare un supraviețuitor și să eviți recidiva unui infarct miocardic.

Ce poți face pentru a preveni al doilea infarct miocardic?
Riscul de a suferi al doilea infarct miocardic depinde în mare parte de stilul tău de viață. Cu alte cuvinte, prevenția este chiar în mâinile tale și trebuie să faci o serie de schimbări în stilul de viață pentru a preveni recidiva unui atac de cord și pentru a-ți ajuta inima să funcționeze bine în continuare.

Dacă fumezi, lasă-te de acest obicei!
Gândește-te la primul tău infarct miocardic ca la un semnal de alarmă extrem de serios și de grav. Țigările îți afectează arterele și le deteriorează, întrerup ritmul inimii tale și îți scad colesterolul “bun” (adică colesterolul HDL). Poți să reduci riscul de a avea al doilea infarct miocardic până la jumătate dacă renunți la fumat. Totodată, ar trebui să eviți fumatul pasiv atât acasă, cât și la serviciu. Iar explicația este una cât se poate de simplă: fumatul și expunerea la fumatul pasiv cresc în mod semnificativ riscul de infarct și accident vascular cerebral. Pe lângă asta, acest obicei poate să ducă la dezvoltarea anumitor tipuri de cancer, naștere prematură și alte complicații la naștere, boli respiratorii, inclusiv boala pulmonară obstructivă cronică, probleme de fertilitate și degenerare osoasă, printre altele.

Fumatul și expunerea la fumatul pasiv contribuie, fără îndoială, la evenimentele cardiovasculare inițiale și recurente. Iar potrivit statisticilor, aproximativ o treime dintre fumători continuă să fumeze după un infarct acut, în ciuda consecințelor pe care acest obicei le are.

Adoptă o dietă sănătoasă și “prietenoasă” cu inima ta!
Este bine să fii cu ochii pe dieta ta, în special pe aportul de grăsimi, care nu a fost nicicând mai important. Reducând grăsimile – în special cantitatea de grăsimi saturate – poți să îți reduci nivelul colesterolului LDL, substanță care blochează arterele și care pregătește terenul pentru un infarct miocardic.

Evită grăsimile trans!
Acestea se găsesc în unele margarine, în prăjituri sau fursecuri, biscuiții sărați de tip crackers, în cartofii prăjiți, gogoși și alte gustări de acest gen. Unele studii sugerează că grăsimile trans pot, de fapt, să crească nivelurile colesterolului mai mult decât o fac grăsimile saturate. Citește cu atenție etichetele produselor și evită alimentele care conțin “uleiuri parțial hidrogenate”, în traducere grăsimi trans.

Ar trebui să țintești să mănânci mai puțin de 200 de miligrame de colesterol în fiecare zi. Pentru a atinge acest obiectiv, nu include mai mult de două gălbenușuri în dieta ta, în fiecare săptămână.
În timp ce reduci consumul de alimente grase, poți să umpli acest “gol” cu fructe, legume și cereale integrale. Aceste alimente îți vor reduce tensiunea arterială, îți vor controla colesterolul și îți vor proteja arterele.

Unele cercetări au descoperit că dacă iei suplimente cu “grăsimi bune”, cum ar fi suplimentele cu ulei de pește, care conțin acizi grași Omega-3 (care la rândul lor te ajută să scazi nivelul colesterolului), acesta este un lucru benefic pentru inimă. De asemenea, poți să îi dai inimii tale mai mulți nutrienți dacă adaugi două mese principale pe bază de pește în dieta ta, în fiecare săptămână.

Fă mișcare în mod regulat!
Antrenamentele regulate îți întăresc inima, scad nivelul colesterolului LDL (“rău”) și cresc nivelul colesterolului HDL, adică cel “bun” care te ajută să îți menții arterele curate. Exercițiile fizice te ajută să ții la distanță depresia, o amenințare majoră pentru pacienții cu boli de inimă.

……

Foto: shutterstock.com

Leave A Comment

%d bloggers like this: