Sedentarii trăiesc mai puțin. Ce este regula de 22 de minute care ne poate salva

November 1, 2023
142 Views

Un studiu publicat în „British Journal of Sports Medicine“ atrage atenția că persoanele care petrec perioade lungi de timp stând jos au un risc mai mare de deces. Activitatea fizică este soluția salvatoare.

Mai exact, medicii din Marea Britanie, citați de Sky News, spun că ar fi ideal dacă am face mișcare cel puțin 150 de minute pe săptămână, respectiv 22 de minute pe zi. Aceștia spun că pot fi și exerciții fizice de intensitate medie spre viguroasă, cum ar fi mersul pe jos, plimbatul cu bicicleta sau chiar și curățenia.

„Pentru o bună sănătate fizică și mintală, adulții ar trebui să facă mișcare în fiecare zi. Orice activitate este mai bună decât niciuna“, subliniază experții.

„În studiul nostru, am constatat că doar persoanele care stau mai mult de 12 ore pe zi în șezut au un risc mai mare de deces“, a explicat autorul cercetării, Edvard Sagelv, de la Universitatea Arctic din Norvegia.

Cercetătorii nu se referă doar la statul la birou, ci afirmă că „este vorba despre orice comportament de ședere“, inclusiv statul la televizor pentru perioade lungi de timp.

Cercetătorii americani, care au studiat comportamentul a 50.000 de persoane, spun că sedentarii au un risc cu 60% mai mare să ajungă la demență.

Un kinetoterapeut cu experiență a explicat că „pauzele din oră în oră, cu întinderi și plimbări scurte“ sunt cele mai importante recomandări.

„Scaunul adaptat, în funcție de înălțime, care să permită persoanei să stea cu spatele într-o poziție corectă, nu prea înclinat, nu prea în față, picioarele care să vină într-un unghi de 90 de grade, începând cu șold, genunchi și tălpile pe sol neapărat, biroul cu înălțimea potrivită, astfel încât ambele coate să stea pe masă, monitorul adaptat la înălțimea ochilor, iar mouse-ul să fie cât mai aproape de corp“ sunt câteva dintre lucrurile de care trebuie să ținem cont, potrivit specialistului, pentru a avea o poziție mai bună atunci când stăm la birou. „Strechingul, atât în scaun, cât și lângă scaun“, poate ajuta la relaxarea corpului.

Triplă campioană națională la Powerlifting, dar și Personal Trainer, Oana Roșu recomandă să fim inventivi și să facem exerciții cu greutatea corpului.

„Putem face flotări sprijiniți de birou, ridicarea genunchilor spre piept, stând pe scaun, fluturări laterale, luăm câte o sticlă de apă, de jumătate de litru, în fiecare mână și ridicăm brațele în lateral, din poziția șezut, putem face genuflexiuni la liber, 5 serii a câte 10 repetări.“, spune antrenorul personal.

Leave A Comment