Consiliul JudeÈ›ean Cluj, prin DirecÈ›ia JudeÈ›eană de Evidență a Persoanelor, va implementa proiectul european „Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.). Prin intermediul acestuia se urmăreÈ™te informatizarea, la nivelul întregului judeÈ›, a componentei de stare civilă, respectiv digitalizarea integrală a sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea È™i eliberarea documentelor de stare civilă.
Alin TiÈ™e, preÈ™edintele Consiliului JudeÈ›ean Cluj: „Acest nou proiect de digitalizare va permite clujenilor să completeze È™i să transmită online formularele pentru eliberarea certificatelor de naÈ™tere, căsătorie, divorÈ› sau deces. Fără deplasări la sediul oficiului de stare civilă, fără cozi È™i copii după documente! De asemenea, aplicaÈ›ia informatică integrată va creÈ™te gradul de interoperabilitate a bazelor de date, fapt care se va traduce printr-un timp mai scurt de soluÈ›ionare a cererilor“.
Primii pași în vederea implementării acestui proiect au fost deja realizați, prin dotarea DJEP Cluj cu echipamentele informatice și perifericele specifice necesare. Ulterior, proiectul va fi extins, la nivelul întregului județ, prin dotarea tuturor celor 81 de oficii de stare civilă cu astfel de echipamente hardware și software.
După instalarea și testarea platformei informatice, DJEP Cluj va începe procesul de instruire a tuturor ofițerilor de stare civilă din județ, în vederea utilizării corecte a sistemului. Apoi, în contextul emiterii online a actelor de stare civilă, angajații instituției județene vor proceda la exercitarea controlului metodologic și la verificarea legalității documentelor digitale solicitate.
Proiectul privind informatizarea actelor de stare civilă este gestionat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor București și inclus în Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România. Valoarea totală a proiectului este de cca. 185 de milioane de lei, banii fiind asigurați din Fondul European de Dezvoltare Regională.