Suplimente alimentare recomandate când faci sport

May 25, 2022
101 Views

Antrenamentele fizice pot fi foarte solicitante, motiv pentru care multe persoane renunță la sport, din sentimentul că nu pot face față. Aici intervin suplimentele pentru sport, de tip pre-workout, care stimulează corpul prin ridicarea nivelului de energie și creștere a mobilității.

Există foarte multe variante de suplimente pentru sport pe piață, dar acest lucru poate duce la confuzie cu privire la calitatea acestora, precum și la înțelegerea celei mai bune opțiuni pentru nevoile fiecăruia. În plus, majoritatea suplimentelor conțin foarte multe ingrediente, ceea ingreunează, și mai mult, decizia achiziției.

Atunci când alegi un supliment pentru sport, este important să te gândești la scopul tău de lungă durată și la tipul de antrenament sau de sport pe care îl practici cel mai des. Așadar, dacă lucrezi cu greutăți și faci antrenamente de rezistență, vei avea nevoie de suplimente care să îți sporească puterea și să te ajute să îți clădești anduranța la efort. Dacă antrenamentele tale sunt preponderent cardio, vei avea nevoie de un stimulent energetic. În funcție de aceste informații, poți face o alegere corectă pentru nevoile tale specifice. Mai jos, regăsești o listă cu ce ingrediente trebuie să se regăsească suplimentul pe care-l iei dacă faci sport.

Creatina

Creatina se regăsește în mod natural în celulele organismului uman și este una dintre cele mai populare suplimente pentru sport. Creatina este destinată, în special, persoanelor care lucrează cu greutăți mari și au nevoie de putere și rezistență crescute.

Mai multe cercetări sugerează faptul că, prin consumul de creatină, masa musculară, rezistența și performanța sportivă cresc, fără a da reacții adverse sau a impune riscuri asupra sănătății. Cu ajutorul suplimentării de creatină, performanța și rezistența pot crește cu aproximativ 5-10%, ceea ce, în timp, va duce la progrese remarcabile pentru cei care își doresc o masă musculară bine definită.
Scopul creatinei în organism este de a furniza celulelor energie. Așadar, dacă celulele de la nivelul țesutului muscular primesc mai multă energie pe durata antrenamentului fizic, performanța crește, iar rezistența începe să se formeze, așa încât, la următorul antrenament, peformanța va fi și mai mare.

Doza de început recomandată de specialiști este de 20 grame pe zi, care pot fi împărțite în mai multe porții, în funcție de numărul de antrenamente efectuate. Pentru întreținere, se recomandă undeva între 3 și 5 grame pe zi.

Cofeina

Cofeina este o moleculă componentă a cafelei, ceaiului negru, dar se poate regăsi și în alimente sau alte băuturi. Rolul acesteia este de a stimula anumite părți ale creierului pentru a crește viteza de reacție și starea de alertă cerebrală, ceea ce se traduce printr-un boost de energie.

Cofeina, precum creatina, este un supliment sportiv foarte popular. Aceasta susține performanța în timpul antrenamentului, fie el de tip cardio sau cu greutăți. Cofeina poate crește nivelul de anduranță la efort, ceea ce se aplică la jogging, cycling, antrenamentele cu greutăți sau la cele de viteză.

De asemenea, cercetările indică faptul că acest ingredient poate îmbunătăți performanța și furniza energie pe parcursul antrenamentelor de lungă durată, cum ar fi în cadrul partidelor de sport – fotbal, volei, baschet, etc.

Doza recomandată de cofeină este undeva între 3 și 6 mg per kilogram din greutatea corporală. Supradoza de cofeină poate da reacții adverse, precum transpirație excesivă, tremor, stare de amețeală, greață și/sau vomă.

De asemenea, cofeina poate crește tensiunea arterială, pe termen scurt, și da senzație de neliniște, fără artimie. Cu toate acestea, reacția organismului la cofeină variază foarte mult, de la o persoană la alta, așadar se recomandă consumul în doze mici spre foarte mici, la început, pentru ca apoi să fie crescute treptat. Nu în ultimul rând, se recomandă consumul de cofeină în prima parte a zilei, pentru că poate da insomnie.

Acizii grași Omega-3

Acizii grași de tip Omega-3 au numeroase beneficii pentru sănătate, iar printre acestea se numără și proprietățile antiinflamatoare, acționând ca niște precursori ai compușilor cu efect calmant din organism. Din acest motiv, acizii grași Omega-3 se recomandă ca supliment alimentar pentru persoanele care fac sport și suferă de anumite afecțiuni inflamatoare, precum artrita, artroza sau osteopenia.

Chiar dacă nu suferi de aceste boli, un supliment pe bază de Omega-3 te poate ajuta să le previi și să eviți neplăcerile cauzate de accidentele sportive, care declanșează un proces inflamator în organism. Doza zilnică recomandată variază de la o persoană la alta, însă cel mai bine este să respecți indicațiile din prospectul produsului.

Beta-alanina

….

Foto: Shutterstock

Leave A Comment

%d bloggers like this: