Achizitiile online au crescut in pandemie pentru trei sferturi dintre consumatorii din Romania (studiu Google)

November 11, 2021
381 Views

Trei sferturi dintre consumatorii români afirmă că preferinţa pentru achiziţii online a crescut odată cu pandemia, iar acest trend se va menţine şi în perioada următoare, după ce nouă din zece persoane susţin că vor continua să cumpere de pe Internet, conform studiului Google “Smart Shopper”, dat publicităţii miercuri.

Ponderea celor care au declarat că cea mai recentă achiziţie a fost una online este, în prezent, de 41%, în timp ce, în 2019, înainte de pandemie, doar 31% dintre cei chestionaţi au avut un răspuns similar.

Potrivit sursei citate, produsele electronice şi cele pentru casă şi grădină au fost cele mai achiziţionate online (aproximativ jumătate), în timp ce produsele de tip fashion sunt cumpărate cu preponderenţă offline, chiar dacă în acest caz achiziţiile online s-au majorat la aproape o treime în 2021, faţă de 17% în 2019.

Pe segmentele de vârstă, aproape 40% dintre persoanele de peste 55 de ani au declarat că au făcut cea mai recentă achiziţie online, în creştere faţă de 24%, în 2019, însă tinerii între 25 şi 34 de ani sunt cei care cumpără cel mai mult online (44%).

Datele Google arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii din România nu au o preferinţă pentru online sau offline, ci îşi aleg canalul de achiziţie în funcţie de ocazie şi oportunitate, faţă de 61% înainte de pandemie. Cu toate acestea, preferinţa exclusivă pentru achiziţiile offline a scăzut drastic, de la 27% în 2019, la 10% în 2021.

……

Foto : moneybuzz.ro

Leave A Comment