Ce sunt lectinele și ce rol au în organism

November 1, 2021
51 Views

Lectinele sunt o familie de proteine ​​care se găsesc în aproape toate alimentele, în special leguminoase și cereale. S-a scris adesea că lectinele provoacă o permeabilitate crescută a intestinului și provoacă boli autoimune. Deși este adevărat că anumite lectine sunt toxice și dăunează atunci când sunt consumate în exces, sunt ușor de îndepărtat prin gătit.

Ce sunt lectinele?
Lectinele sunt o familie diversă de proteine ​​care leagă carbohidrații care se găsesc în toate plantele și animalele. În timp ce lectinele animale joacă diverse roluri în funcțiile fiziologice normale, rolul lectinelor vegetale este mai puțin clar. Cu toate acestea, ele par să fie implicate în apărarea plantelor împotriva insectelor și a altor ierbivore.

Leguminoasele, inclusiv fasolea, soia și alunele au cele mai multe lectine vegetale, urmate de cereale și plante din familia solaanelor.

Potrivit unui studiu de specialitate, lectinele sunt foarte rezistente la enzimele digestive ale corpului și pot trece cu ușurință prin stomac neschimbate. În timp ce lectinele din alimentele vegetale comestibile nu sunt în general o problemă de sănătate, există câteva excepții. De exemplu, fasolea crudă conține fitohemaglutinină, o lectină toxică. Cu toate acestea, cazurile raportate de această intoxicație sunt asociate cu fasole roșie care nu este gătită corespunzător, iar fasolea gătită corespunzător este sigură pentru a fi consumată.

De fapt, gătitul degradează majoritatea lectinelor din alimente, iar fierberea leguminoaselor în apă elimină aproape toată activitatea lectinei.

În urma unui studiu s-a constat că lectinele din boabele de soia au fost în mare parte eliminate atunci când boabele au fost fierte doar 5-10 minute. Astfel, nu ar trebui să eviți leguminoasele din cauza activității lectinei din leguminoasele crude, deoarece aceste alimente sunt aproape întotdeauna gătite mai întâi.

Alimentele bogate în lectină pe care oamenii le consumă, cum ar fi cerealele și leguminoasele, sunt aproape întotdeauna gătite înainte, iar prin gătit rămâne numai o cantitate neglijabilă de lectine pentru consum.\

Totodată, cantitățile din alimente sunt probabil mult prea mici pentru a reprezenta o amenințare pentru persoanele altfel sănătoase. Cele mai multe dintre aceste alimente care conțin lectină sunt bogate în vitamine, minerale, fibre, antioxidanți și numeroși compuși benefici.

Beneficiile acestor nutrienți sănătoși depășesc cu mult efectele negative ale urmelor de lectine.

Pericolele consumului de alimente bogate în lectine
Pericolele consumului de alimente bogate în lectine nu trebuie trecute cu vederea. Consumul de alimente bogate în lectină poate avea consecințe asupra sănătății tale generale.

…..

Foto: 123rf.com

Leave A Comment

%d bloggers like this: