Beneficiile mersului pe bicicletă și recomandări pentru toate vârstele

October 29, 2021
41 Views

Pe lângă faptul că ne ajută să dăm jos kilogramele în plus, mersul pe bicicletă are și alte beneficii, așa că acum ai câteva motive în plus pentru a include cycling-ul în regimul tău de fitness.

Beneficiile mersului pe bicicletă și recomandări pentru toate vârstele
Pe lângă faptul că ne ajută să dăm jos kilogramele în plus, mersul pe bicicletă are și alte beneficii, așa că acum ai câteva motive în plus pentru a include cycling-ul în regimul tău de fitness.

Este important să reții că mersul pe bicicletă nu doar că este un mijloc de transport prietenos cu mediul înconjurător, ci reprezintă și un excelent exercițiu cardiovascular, care te poate ajuta să slăbești sau să te menții în formă și îți îmbunătățește sănătatea inimii.

Iată mai jos câteva beneficii ale mersului pe bicicletă în mod regulat:
Bicicleta este un mijloc de transport care nu poluează mediul înconjurător
Orașele mari sunt afectate de diverse forme de poluare, așa că dacă optezi să mergi cu bicicleta până la locul de muncă și îți convingi și prietenii ori vecinii să facă același lucru, veți ajuta la transformarea orașului, care nu va mai fi la fel de poluat.

Mersul pe bicicletă reduce stresul și îți îmbunătățește sănătatea mentală
Studiile sugerează că cycling-ul declanșează eliberarea de adrenalină și de endorfine în corpul nostru. Această secreție contribuie la starea de bine, ne simțim mai bucuroși și în același timp, ne crește stima de sine. Mersul pe bicicletă poate combate simptomele stresului, anxietății și depresiei. De asemenea, mergând pe bicicletă, ai timp să procesezi anumite situații, să te gândești la anumite planuri și soluții pentru diverse probleme, iar la finalul fiecărei sesiuni de cycling, te vei simți mai bine atât la nivel mental, cât și fizic.

Mersul pe bicicletă are beneficii la nivel cardiovascular
Prin fiecare mișcare a pedalelor vei pune sângele în mișcare și ajuți inima să îl pompeze. Drept rezultat, vei arde calorii și, cu ajutorul mersului cu bicicletă, îți vei menține inima într-o stare constantă de bună funcționare, contribuind la un miocard sănătos. Acest gen de exercițiu îți reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare majore și îți menține corpul într-o condiție fizică bună. Un studiu danez efectuat de-a lungul a peste 14 ani, la care au luat parte 30.000 de persoane cu vârste cuprinse între 20 și 93 de ani, a constatat că mersul obișnuit pe bicicletă i-a protejat pe participanți de bolile de inimă.

Mersul cu bicicleta îi dă creierului mai multă energie
Circulația sangvină îmbunătățită și reducerea nivelului de stres fac casă bună cu mersul pe bicicletă, și drept urmare ai parte de un alt efect pozitiv: funcționarea creierului este îmbunătățită. Cycling-ul ajută la dezvoltarea abilităților cognitive la copii și încetinește procesul de deteriorare a creierului la seniori.

Procesul de îmbătrânire este încetinit dacă mergi regulat pe bicicletă

…..

Foto: Shutterstock

Leave A Comment

%d bloggers like this: