Analiză globală: Unul din cinci consumatori a făcut zilnic cumpărături online

March 16, 2021
44 Views

 

Unul din cinci consumatori la nivel mondial a făcut zilnic cumpărături online în timpul pandemiei, peste jumătate au cumpărat de la mai mulți comercianți pentru acoperirea nevoilor și un procent similar afirmă că ar plăti mai mult pentru produse mai sănătoase și fabricate local, potrivit raportului „Preparing for tomorrow’s consumers today. The future of consumer markets” realizat de compania de consultanță PwC.

Cu toate că vânzările online din comerțul cu amănuntul sunt estimate să crească de la 13,9% la 22,4% în 2023 (conform Statista), magazinul fizic va fi în continuare atractiv pentru consumatori. Chiar dacă sunt preocupați de sănătate și siguranță, consumatorii vor dori în continuare să facă unele cumpărături în magazinele fizice pentru că își doresc să testeze anumite produse.

Raportul PwC arată că oamenii pun pe aceleași locuri ca importanță nevoia de a vedea și atinge produsele, menționată de 33%, cu cea de a avea siguranța și de a-și proteja sănătatea, indicată de 31%.

Giganții moderni ai comerțului cu amănuntul, cum ar fi Amazon în SUA și Alibaba din China, vor continua să forțeze inovarea atât în magazinele fizice, cât și online ale companiilor de comerț. De aceea, experiența consumatorilor va fi esențială, iar companiile care nu își pot reimagina produsele și serviciile în acest mix vor rămâne în urmă.

”Criza sanitară a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Această evoluție a scos însă la iveală anumite slăbiciuni în activitatea retailerilor, care vor avea nevoie de o schimbare a paradigmei în care au funcționat până acum. Așa cum reiese din studiul nostru sunt cinci tendințe care se conturează pe piața de retail post pandemie: abordarea de tip omnichannel, branduri de încredere, produse sănătoase, digitalizarea lanțului de aprovizionare și importanța inițiativelor privind sustenabilitatea”, a declarat Mihai Anița, Partener, Lider Retail & Consumer PwC România.

La fel de important este ca retailerii să vină în întâmpinarea clienților oriunde se află aceștia: pe web, smartphone, într-un magazin fizic clasic, pe Instagram sau TikTok sau prin parteneri terți, precum firmele de livrare.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: