
Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a anunțat marți de când se va aplica noua taxă auto pe care o vor plăti toate mașinile din România în funcție de gradul de poluare.
Ministrul Finanțelor a anunțat de când se aplică noua taxă auto
„Am văzut și din domeniul privat au venit câteva analize cu propuneri de modificare a sistemului de impozitare, de taxare a mijloacelor de transport pe plan local, adică la nivelul unităților administrativ teritoriale.
Discuția trebuie purtată, trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autoritățile locale și asociațiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanțelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou, de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România. Acest lucru poate să semne la anumite categorii de autoturisme, impozite, taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităților locale”, a declarat ministrul.
Tanczos Barna a mai spus că mașinile mai puțin poluante vor fi și ele taxate, dar mult mai puțin. „Pot însemna impozite, taxe mai mici la anumite mijloace de transport care sunt mai puțin poluante și trebuie creat un echilibru astfel încât să fie motivant să circulăm cu mijloace de transport mai puțin poluante”, a declarat el la Digi 24.
Potrivit Ministrului de Finanțe, taxa auto pentru poluare va intra în vigoare de anul viitor. „Cu siguranță nu în 2025, cel mai devreme pe 01/01/2026”, a spus el.
Trebuie ținut cont și de gradul de suportabilitate pentru cetățeni
Săptămâna trecută ministrul de Finanțe a afirmat că, în calculul noii taxe auto trebuie ținut cont și de gradul de suportabilitate al acestei taxe auto pentru cetățeni.
„România a promis în 2021, prin PNRR, că va face o reformă şi în ceea ce priveşte taxarea mobilităţii sau taxarea acelor mijloace de transport care sunt poluante, care emit dioxid de carbon şi gaze cu efect de seră şi, proporţional, cele care emit mai puţin vor fi impozitate cu impozit mai mic, mai redus. Aici sarcina este la Ministerul Transporturilor pe tot ce înseamnă mobilitate verde, tot ce înseamnă reducerea emisiilor de carbon pe partea de mobilitate. Acolo sunt deja câteva propuneri făcute, câteva proiecte elaborate de minister pe impozitarea transportului de marfă, de exemplu, în funcţie de distanţă, în funcţie de tonaj, sunt mai multe variante. De asemenea, au început discuţiile şi în spaţiul public cu privire la impozitarea mijloacelor de transport personale ale cetăţenilor în funcţie de norma de poluare, în funcţie de data la care au fost înmatriculate.(…) Acolo lucrurile trebuie discutate iarăşi pentru următorii şapte-zece ani. Discuţiile trebuie purtate şi cu autorităţile locale, pentru că autorităţile locale sunt cele care aplică taxele acestea locale -impozitul pe mijloacele de transport, de exemplu, este un venit al autorităţilor locale – şi gândite lucrurile astfel încât cei care poluează mai mult să plătească mai mult, cei care folosesc maşini nepoluante, noi, să nu fie trataţi la fel ca un cetăţean care aduce o maşină de şapte-opt ani din străinătate. Desigur, trebuie avut în vedere şi gradul de suportabilitate şi puterea de cumpărare a cetăţenilor, pentru că nu putem să privăm cetăţenii cu venituri mici de dreptul de a cumpăra o maşină, chiar dacă este una mai veche şi este una mai ieftină şi mai poluantă”, a declarat, pentru Agerpres, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna.
….
Foto: agerpres.ro
Like this:
Like Loading...
Related