Numărul angajaţilor care se întorc la birou este în continuă creştere, biroul fiind acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă, susţin consultanţii din cadrul departamentului de Asset Services al Colliers România.
“Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spaţiu esenţial în care oamenii se pot conecta şi sunt încurajaţi să lucreze la capacitate maximă prin intermediul unor noi experienţe legate de viaţa de birou este şi apariţia unor noi poziţii în organigrama companiilor, precum cea de Workplace Experience Manager. De asemenea, o altă tendinţă importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezenţă la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanţa interacţiunii umane şi a culturii organizaţionale pentru motivaţia angajaţilor şi indică şi o modificare în abordarea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală”, subliniază Oana Adjudeanu, head of business operations asset services la Colliers România, într-un comunicat transmis marţi.
În prezent, Colliers are un total de peste 300 de chiriaşi în clădirile pe care le administrează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov, iar valoarea proprietăţilor din portofoliu depăşeşte un miliard de euro. După o monitorizare atentă a proiectelor pe care le gestionează, consultanţii Colliers observă o tendinţă crescătoare a zilelor de lucru la birou.
Astfel, de la 40% în primul trimestru din 2023, numărul angajaţilor care se prezintă şi lucrează în clădirile de birouri a crescut la aproximativ 55% în primul trimestru al lui 2024, incluzând în evaluare şi zilele de luni şi vineri, care influenţează în mod semnificativ media prezenţei în zilele de marţi-joi. Această evoluţie se reflectă şi în analiza traficului la principalele staţii de metrou din Bucureşti, unde se remarcă modificări semnificative ale fluxului la orele de vârf către şi dinspre locul de muncă.
…..