Consumul acestor nuci poate reduce colesterolul ridicat

May 1, 2024
49 Views

Exercițiile fizice nu sunt singura modalitate de a combate colesterolul crescut; dieta poate face, de asemenea, o diferență esențială.

Nucile, în special, par a fi o armă secretă pentru combaterea nivelurilor crescute de colesterol „rău” LDL (lipoproteine ​​cu densitate joasă).

În mod ideal, dorim să ne menținem colesterolul LDL în jur de 100 de miligrame per decilitru (mg/dL), explică Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din SUA (CDC), cu niveluri sănătoase de colesterol total în jurul valorii de 150 mg/dL. Orice cantitate mai mare de 200 mg/dL este considerat colesterol ridicat.

Deși depinde în mare măsură de cantitatea de nuci pe care o consumăm, încorporarea acestora în dieta a fost legată de scăderea colesterolului total, a colesterolului LDL și a trigliceridelor, potrivit unei recenzii actualizate din 2023, publicată în revista științifică Nutrients.

Dar, nu doar cantitatea de nuci conteaza, ci și ce tip de nuci alegem să mâncăm, ne afectează nivelul colesterolului.

De ani de zile, cercetările au sugerat că nucile de macadamia, care se găsesc adesea în produse de patiserie și alte dulciuri sunt un tip de nucă care poate produce scăderi semnificative ale colesterolului rău și poate crește colesterolul „bun” HDL (lipoproteine ​​de înaltă densitate).

Într-un studiu de la începutul anului 2003, publicat în The Journal of Nutrition, 17 bărbați cu colesterol ridicat au consumat 40 până la 90 de grame de nuci de Macadamia zilnic, timp de patru săptămâni.

Rezultatele studiului au arătat că consumul de nuci de Macadamia a dus la o reducere medie cu 3% a nivelului de colesterol total și o reducere cu 5,3% a nivelului de colesterol LDL.

Nu numai că, dar cercetătorii au observat o creștere cu aproape 8% a nivelului de colesterol HDL la bărbați, deși nu a fost observată nicio relație între consumul de nuci de Macadamia și concentrația de trigliceride ale pacientului. Echipa de studiu a concluzionat că nucile de macadamia pot compensa efectele unei diete bogate în grăsimi.

Rezultate similare au fost găsite într-un studiu alternativ din 2008, publicat și în The Journal of Nutrition, în care cercetătorii au comparat efectele unei diete bogate în nuci de macadamia cu o dietă tipică americană la 25 de bărbați și femei cu colesterol ușor crescut.

Cei din grupul cu consum de nuci au observat scăderi mai mari ale colesterolului total și ale colesterolului LDL decât participanții care au menținut o dietă americană medie.

Din nou, nu au fost observate efecte asupra concentrațiilor de trigliceride ale pacientului. Cercetătorii au stabilit în cele din urmă că nucile de macadamia pot fi printre unele dintre diferitele tipuri de nuci care promovează sănătatea inimii și că încorporarea lor în dieta poate reduce riscul de boli cardiovasculare.

Nucile de macadamia sunt bogate în nutrienți și grăsimi sănătoase
În studiul din 2008, cercetătorii au urmărit beneficiile pentru sănătatea inimii ale nucilor de Macadamia la conținutul lor ridicat de acizi grași mononesaturați sănătoși, care pot fi găsiți într-o varietate de surse diferite de alimente. Cu toate acestea, grăsimile sănătoase ar putea să nu fie singurii compuși responsabili pentru această relație. „Am descoperit că scăderea LDL sau a colesterolului rău pe care am observat-o a fost mai mare decât s-ar fi prezis doar de grăsimile sănătoase din nuci”, a spus coautorul studiului dr. Amy Griel prin Science Daily. „Acest lucru indică faptul că există altceva în nuci care ajută la scăderea colesterolului”.

Nu este nevoie de mult pentru a te bucura de beneficiile nutriționale ale nucilor de macadamia. Potrivit Departamentului Agriculturii din SUA (USDA), în doar 12 sâmburi vei găsi peste 24 de miligrame (mg) de calciu, aproape 37 mg de magneziu, 53,3 mg. de fosfor și 104 mg de potasiu. Dacă nu ești un fan al nucilor de macadamia, totuși, trebuie să știi că alunele, nucile pecan, fisticul și nucile pot ajuta, de asemenea, la scăderea colesterolului (scrie WebMD).

Sursa: Health Digest

Leave A Comment