Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru masa de Paşte sume cuprinse între 400 de lei şi 1.000 de lei, iar 77% au spus că nu au economisit pentru a realiza achiziţiile de Paşte, conform unui comunicat al companiei de consultanţă remis, vineri, AGERPRES.
Din punct de vedere al cheltuielilor, care vin la pachet şi cu o perioadă de vacanţă, studiul EY a analizat răspunsurile privind sumele alocate pentru cadouri, pentru masa de Paşte, dar şi pentru eventuale vacanţe. La întrebarea privind aşteptarea unor posibile reduceri, doar puţin peste jumătate au răspuns pozitiv (51%), restul nefiind interesaţi de asemenea campanii pentru a cumpăra cadouri.
În ceea ce priveşte sursa de achiziţii preferată, majoritatea optează pentru cumpărături într-o combinaţie de magazine online şi fizic (41%). În comparaţia între cele două canale în campanii de reduceri, aproape o treime din total au bifat varianta “în principal online” (29%), depăşindu-i categoric pe cei care au indicat variantele singulare: doar magazine online – 3% sau doar magazine fizice – 2%.
Respondenţii Studiului au indicat, în proporţie de 77%, şi faptul că nu au economisit pentru a realiza achiziţiile de Paşte. Acest răspuns poate fi corelat cu tipul de venituri realizate de respondenţi, care s-au situat, în marea lor majoritate, în segmentul de venituri peste medie, mari şi foarte mari.
Cheltuielile pentru masa de Paşte vor fi superioare celor pentru cadouri, având în vedere că aproape jumătate dintre respondenţi au spus că vor cheltui de la 400 până la 1.000 de lei (49%), iar procentul imediat următor, cu 25%, este cel al persoanelor care vor cheltui între 1.000 şi 1.500 lei şi peste acest prag.
“Concluzia din răspunsurile primite este că românii nu vor face rabat nici în acest an, în pregătirea mesei de Paşte, prilej de reunire a familiilor, prin urmare bugetele alocate sunt semnificative pentru circa trei sferturi dintre cei intervievaţi”, a spus Georgiana Iancu, partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte şi liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum EY România.
La întrebarea “Cum apreciaţi valoarea cumpărăturilor de Paşte de anul acesta, faţă de anul anterior, în contextul inflaţiei actuale?”, o treime dintre respondenţi au apreciat că aceasta va fi mai mare cu 30%. Evaluarea consumatorilor s-a bazat pe tendinţa observată deja în acest an, de creştere a preţurilor, chiar dacă inflaţia comunicată oficial se situează cu mult sub acest procent. La polul opus celor menţionaţi sunt cei care au spus că vor cheltui sume mai mici de 400 lei (27%).
…..