Angajaţii din România isi doresc sa regaseasca frecvent voucherele de vacanta in oferta de angajare (studiu)

April 3, 2024
48 Views

Angajaţii din România consideră voucherele de vacanţă un beneficiu extra-salarial atractiv care şi-ar dori să fie regăsit mai frecvent în oferta de angajare, arată datele unui studiu de piaţă realizat de Alianţa pentru Turism (APT), împreună cu Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET).

În acelaşi timp, multe dintre companii fie nu au resursele necesară să îl ofere, fie au neclarităţi despre cum poate fi implementat.

“Voucherele de vacanţă sunt un beneficiu extra-salarial care a dovedit în timp un impact real pentru cei care l-au primit. Cu siguranţă, acestea sunt un instrument esenţial pentru redescoperirea României ca destinaţie preferată de vacanţă. În plus, sumele alocate prin voucherele de vacanţă sunt un impuls relevant pentru sectorul de turism românesc, iar un studiu realizat la nivelul Ministerului Finanţelor arată că unităţile de turism care au optat pentru acceptarea voucherelor de vacanţă au înregistrat venituri mai mari cu 9% şi au angajat în medie 4,9% mai mulţi salariaţi”, a explicat Elena Pap, preşedinte al Asociaţiei Profesionale a Emitenţilor de Tichete (APET), potrivit unui comunicat al celor două organizaţii.

La rândul său, Adrian Voican, reprezentant al Alianţei pentru Turism, consideră că sistemul de vouchere de vacanţă s-a dovedit extrem de util în primul rând pentru angajaţi, care au astfel acces la cel puţin o vacanţă pe an.

“Cei care primesc aceste vouchere au acces facil la cel puţin o vacanţă pe an, îşi pot planifica un concediu, tocmai de aceea tot mai multe companii private au început să adopte şi să acorde acest beneficiu extra-salarial. De aceea, considerăm că proiectul de lege care se află acum în dezbatere în Parlament, potrivit căruia angajatorii din sectorul privat sunt stimulaţi şi mai mult să acorde vouchere de vacanţă, este unul benefic. Acesta va avea un dublu efect atât prin impulsionarea în continuare a sectorului de turism, cât şi prin facilitarea pentru angajaţii din România a unui concediu pe an, mult mai uşor de accesat”, a declarat Adrian Voican.

Datele colectate de studiul desfăşurat de APET în parteneriat cu APT arată că, în România, unele companii aleg să nu ofere vouchere de vacanţă pentru că nu au resursele necesare. Deşi un beneficiu avantajos din punct de vedere fiscal, oferirea de vouchere presupune un cost semnificativ care trebuie susţinut de companie din resurse proprii. Totuşi, trendul în rândul companiilor private este unul semnificativ crescător, de la an la an. Conform studiului, în cazul companiilor care au ales să ofere vouchere de vacanţă angajaţilor, beneficiul cel mai important a fost cel fiscal. Avantajele fiscale conferă un cost mai mic şi, în egală măsură, creşterea şansei ca angajatorul să îşi poată permite oferirea acestui beneficiu, se precizează în comunicat.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: