Românii sunt mai cumpătaţi în acest an în preajma sărbătorilor de iarnă, cheltuind cu 12% mai puţin decât anul trecut pe mâncare, cadouri şi decoraţiuni, iar suma medie se ridică la 1.188 lei, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.
Anul acesta, românii îşi vor petrece Crăciunul acasă (56%) sau în vizită la cei dragi (39%).
Sentimentul de entuziasm resimţit de români în apropierea sărbătorilor scade de la 17% în 2022, la 6% în 2023, faptul că anul trecut românii s-au bucurat de primul Crăciun fără restricţii reprezentând principala explicaţie.
Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, anul acesta românii au mai multe sentimente pozitive în aşteptarea sărbătorilor (73%), comparativ cu anul trecut (64%), iar cele mai des menţionate emoţii pe care le trezesc sărbătorile sunt cele de fericire/ bucurie (26%), starea de bine (16%) şi sentimentul de mulţumire (12%).
Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe 22% dintre români nici anul acesta, indiferenţa (7%) şi tristeţea sau stresul (7%) fiind cel mai des menţionate.
“Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă (56%), procentul ajungând la 72% în cazul persoanelor peste 55 de ani şi la 73% în cazul persoanelor cu venit mic, sub 2.000 de lei. Mai mult decât atât, 39% dintre români intenţionează să meargă în vizită la cei dragi (familie, prieteni) cu ocazia sărbătorilor de iarnă, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (46%). Putem observa că vizitele în afara localităţii de reşedinţă sunt preferate în mai mare măsură de tinerii cu vârste între 18-24 ani (18% vs. 13% total eşantion)”, arată studiul citat.
Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menţionează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44 şi 55 ani (25%).
…..