Transportul public rămâne în continuare facilitatea cea mai importantă indiferent de generaÅ£ie, 70% dintre respondenÅ£ii studiului rezonând cu această idee, conform studiului “Return to Office 2023 – Generations Choose Destinations 2023”, care sintetizează preferinÅ£ele la locul de muncă ÅŸi modul de lucru ale GeneraÅ£iilor Z, Y, X ÅŸi Baby Boomers
“La trei ani după ce am fost forÅ£aÅ£i brusc să regândim structura de lucru, formatul de lucru în sistem hibrid rămâne încă alegerea preferată pentru majoritatea companiilor. Am decis să realizăm acest sondaj ÅŸi să vedem însă cum s-a adaptat mai exact fiecare generaÅ£ie la contextul hibrid de muncă ÅŸi ce consideră ca fiind cel mai important atunci când vine vorba de spaÅ£iul de birou, clădirea care îl găzduieÅŸte ÅŸi ce se află în împrejurimi. Rezultatele au oscilat între confirmări de ipoteze ÅŸi aspecte surprinzătoare ÅŸi, deÅŸi vedem că tuturor angajaÅ£ilor le pasă de lucruri în mod similar, prioritatea nevoilor tinde să se schimbe”, a declarat Daniela Gavril, Head of Research, CBRE România.
Sondajul CBRE a surprins similarităţi interesante între aspectele pe care oamenii le apreciază atunci când vine vorba de locul de muncă, indiferent de generaţie. Transportul public rămâne în continuare facilitatea cea mai importantă indiferent de generaţie, 70% dintre respondenţii studiului rezonând cu această idee.
De asemenea, aproape jumătate dintre ei preferă să nu se deplaseze la birou în zilele de vineri, iar o treime în cele de luni, însă, indiferent de vârstă, 64% dintre participanţii la studiu şi-au exprimat dorinţa de a participa la evenimente organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 33% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă. Chestionaţi asupra modului în care ar prefera să se relaxeze după orele de program, circa 70% dintre respondenţi consideră plimbările în parc ca fiind cele mai potrivite, în timp ce doar jumătate ar alege activităţi mai solicitante, precum mersul la sală.
Un aspect interesant relevat de rezultatele studiului este că toate generaÅ£iile îşi doresc crearea propriei sinergii cu mersul la birou – majoritatea respondenÅ£ilor propunând liber diverse facilităţi care, aduse în apropierea clădirii lor de birouri, le-ar face din mersul la birou nu doar o experienţă mai plăcută, ci le-ar ÅŸi eficientiza timpul. Un sfert dintre participanÅ£i ÅŸi-ar dori operatori specializaÅ£i în comerÅ£ul cu amănuntul, cum ar fi, dar fără a se limita la farmacii, centre de înfrumuseÅ£are ÅŸi clinici medicale, ÅŸi doar 5% au afirmat că nu ar schimba nimic la clădirea în care muncesc acum, din acest punct de vedere.
“Modul de lucru în sistem hibrid a creat multiple provocări pentru companii, dar în egală măsură ÅŸi pentru angajaÅ£i, fiind un sistem care a dovedit că influenÅ£ează performanÅ£a ÅŸi satisfacÅ£ia acestora. Studiul nostru ne permite o înÅ£elegere profundă a angajaÅ£ilor, iar segmentarea pe generaÅ£ii ne ajută în formarea unei imagini complexe asupra preferinÅ£elor ÅŸi nevoilor forÅ£ei de muncă în noul context. Adăugate în proiectele noastre de consultanţă, aceste informaÅ£ii valoroase ne permit să creăm soluÅ£ii pentru teme precum creÅŸterea gradului de ocupare a spaÅ£iilor de birouri îmbunătăţind în acelaÅŸi timp calitatea experienÅ£ei celor care lucrează în spaÅ£iile proiectate de noi”, a declarat Tudor Ionescu, head of A&T Services Office, CBRE România.
Potrivit comunicatului CBRE România, reprezentanÅ£ii generaÅ£iei celor născuÅ£i după anul 2000, crescuÅ£i în era social media ÅŸi cu acces la tehnologie încă din primii ani de viaţă, sunt surprinzător ÅŸi cei mai interesaÅ£i de socializare ÅŸi evenimente. Comparativ cu media de 64% dintre toÅ£i respondenÅ£ii la sondajul “Return to Office 2023 – Generations Choose Destinations 2023”, 76% dintre cei care se încadrează în Gen Z au declarat că doresc să participe la evenimentele organizate în clădirea în care lucrează, în timp ce doar 24% s-ar bucura de eveniment doar dacă s-ar afla la birou în ziua respectivă.
…..