Industria de comerţ electronic din România va creşte în acest an cu până la 10%, faţă de anul trecut, până la o valoare de 7 miliarde de euro, a declarat, miercuri, în marja evenimentului dedicat Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristi Movilă.
“Întotdeauna, finalul de an, ultimul trimestru, coincide cu Black Friday, cu sezonul cadourilor, cumpărăturile de Crăciun. Şi atunci ar trebui să crească toată partea de comerţ online şi toată partea de comerţ spre final de an. Unele companii pot să-şi recupereze ce au pierdut faţă de anul 2022. Astfel, ne aşteptăm la o creştere a industriei între 5 şi 10%, pe tot acest an, până la o sumă de şapte miliarde de euro. Dacă adăugăm şi serviciile – facturi, biletele electronice şi aşa mai departe – probabil ne ducem spre zece miliarde de euro. E un an de consolidare, aş putea spune. Ne continuăm cumva accelerarea sau ne continuăm parcursul într-o poziţie de consolidare, urmând trendurile din vest. Cu siguranţă, creşterea nu va fi precum cea din 2019 – 2022, pentru că atunci au fost cumpărături de necesitate, pentru că nu aveam posibilitatea să mă deplasez sau să cumpăr offline. Per total, toată piaţa a crescut şi asta e foarte important”, a afirmat Movilă.
Acesta a adăugat că, la momentul actual, media de consum în online se situează la 10-11%, la nivel naţional, la jumătate faţă de situaţia înregistrată în ţările din Vest.