Furnizorul este obligat să recalculeze şi să rectifice facturi în urma deselor modificări legislative, ceea ce afectează foarte mult încrederea în parteneriatul consumator-furnizor, a afirmat, joi, Laurenţiu Urluescu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFEER), într-o conferinţă de presă.
“De vreo doi ani încoace am avut fel de fel de crize, de creşteri mari de preţuri, crize de lichidităţi, criză energetică – şi cum ne-a impactat pe noi. În primul rând, trebuie să menţionez poziţia ingrată în care au fost puşi furnizorii şi traderii de energie. Furnizorul a fost învinovăţit pentru lucruri care sunt în afara controlului său. Furnizorul este obligat să recalculeze şi să rectifice facturi în urma deselor modificări legislative, ceea ce afectează foarte mult încrederea în parteneriatul consumator-furnizor”, a menţionat Laurenţiu Urluescu, la conferinţa “Criza şi tranziţia energetică: provocări curente pe piaţa de energie”, organizată de Asociaţia Furnizorilor de Energie din România (AFEER).
Potrivit acestuia, consumatorii nu înţelegeau rectificările de facturi, motiv pentru care lansau acuzaţii la adresa furnizorilor.
“Am avut mari dificultăţi în centrele de relaţii cu clienţii din cauza consumatorilor care nu înţelegeau rectificările de facturi şi aici a fost un workflow destul de mare. Au fost foarte multe acuzaţii lansate, de la vestitul: ‘furnizorii sunt hoţi’ până la fel de fel de anunţuri privind sancţionarea acestora”, a mai spus preşedintele AFEER.
În opinia sa, un alt impact este lipsa reală a consultării publice sau a studiilor de impact înainte de modificarea reglementărilor.