Inflaţia a generat un efect de domino în rândul creşterii preţurilor la alimente şi energie, iar 36% dintre consumatorii români (faţă de 32% media europeană), spun că economisesc mai mult decât o făceau în urmă cu 12 luni, pentru a se asigura că au rezerve financiare în cazul unei perturbări economice, conform Raportului European Privind Plăţile Consumatorilor, ediţia 2022.
Raportul Intrum reflectă, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES, conştientizarea românilor asupra importanţei finanţelor personale, prin economisire şi dezvoltarea unei culturi financiare, având la bază experienţa pandemiei şi ameninţările economice actuale, şi evidenţiază măsurile pe care le adoptă consumatorii români pentru a-şi menţine echilibrul financiar, dar şi consumul sustenabil.
“Incertitudinea economică şi geopolitică are un impact semnificativ asupra bunăstării consumatorilor. Mai mult de 55% dintre aceştia afirmă că îngrijorările legate de o posibilă recesiune îi determină să economisească mai mult decât media europeană de 45%. Această situaţie duce la schimbări de comportament, deoarece 70% dintre respondenţi declară că îşi simplifică activitatea socială pentru a reduce cheltuielile. Aceste decizii reflectă o conştientizare a românilor asupra importanţei înţelegerii fluxului economic. Crearea unor fonduri de economii, dar şi educaţia financiară manifestată şi în consumul sustenabil, reprezintă un obiectiv important pentru consumatorii români”, a declarat Cătălin Neagu, managing director Intrum România.
…..