Mazarea: beneficii si contraindicatii

December 5, 2022
49 Views

Mazărea, această leguminoasă extrem de delicioasă, care se regăsește în multe preparate românești, este bogată în vitaminele A, B1, B6, C și K. Boabele de mazăre au un conținut mare de fibre și un conținut redus de grăsimi și nu au deloc colesterol. În plus, sunt o sursă extraordinară de proteine, așa că e bine să le incluzi mai des în alimentația ta.

Multă lume crede că mazărea este doar o simplă garnitură de legume, care dă un plus de culoare pe farfurie, însă, pe lângă faptul că se gătește foarte ușor, mazărea are și mulți beneficii de care ne putem bucura.

Iată ce beneficii are mazărea pentru sănătate!
De ajutor în menținerea greutății
Mazărea este o sursă bună de fibre dietetice și vitamine și are un conținut scăzut de calorii. O jumătate de cană de mazăre verde furnizează 4 grame de fibre. 26 de grame pe zi de fibre sunt recomandate femeilor.

Deoarece este o leguminoasă bogată în fibre, mazărea contribuie la menținerea senzației de sațietate pentru un timp îndelungat. Prin urmare, te ajută să mănânci mai puțin și să îți ții astfel greutatea sub control.

Ajută la prevenirea cancerului la stomac
Mazărea conține mari cantități dintr-un polifenol cu ​​rol protector, numit cumestrol. Un studiu mai vechi, efectuat în Mexico City, arată că ai nevoie de doar 2 miligrame pe zi din acest fitonutrient pentru a preveni cancerul la stomac. O cană de boabe de mazăre are cel puțin 10 miligrame de cumestrol.

Consumul regulat de mazăre verde poate reduce riscul de cancer, mai ales datorită conținutului mare de antioxidanți și capacității acestora de a reduce inflamația din organism.

Mazărea verde conține și saponine, compuși vegetali cunoscuți pentru că au efecte anticancerigene. Mai multe studii au arătat că saponinele pot ajuta la prevenirea mai multor tipuri de cancer și au potențialul de a inhiba creșterea tumorii.

În plus, boabele de mazăre sunt bogate în câțiva nutrienți cunoscuți pentru capacitatea lor de a reduce riscul de cancer, inclusiv vitamina K, care poate fi deosebit de utilă în reducerea riscului de cancer de prostată.

Ține anemia la distanță
Boabele de mazăre sunt bogate în fier și sunt foarte utile în cazul femeilor însărcinate sau în cazul celor care se alăptează, deoarece ele se confruntă adeseori cu carența de fier.

Are beneficii pentru piele
Mazărea are mari cantități de antioxidanți (catehine și flavonoizi) și astfel ajută la prevenirea semnelor îmbătrânirii premature. De asemenea, antioxidanții prezenți în boabele de mazăre îmbunătățesc aspectul tenului. Ei ajută și la prevenirea ridurilor, ajutându-te astfel să ai o piele sănătoasă.

Protejează de bolile cardiovasculare
Numeroșii antioxidanți și compuși cu proprietăți antiinflamatoare care se găsesc în boabele de mazăre contribuie la sănătatea vaselor de sânge. Formarea plăcilor de-a lungul pereților vaselor de sânge începe cu stresul oxidativ în exces și cu inflamația. S-a demonstrat că un conținut ridicat de fibre, precum cel care se găsește în mazărea verde și leguminoase, scade colesterolul total și colesterolul „rău” LDL, ambele crescând riscul de boli de inimă atunci când acestea sunt crescute.

Din fericire, cantitățile generoase de vitamine (precum vitamina B1 și acidul folic, vitaminele B2, B3 și B6) reduc nivelurile homocisteinei (o toxină periculoasă pentru organism), care reprezintă un factor de risc pentru boli cardiovasculare.

În plus, s-a dovedit că o dietă bogată în fibre poate reduce riscul de a dezvolta boli de inimă. Mai mult, mazărea conține o cantitate bună de minerale sănătoase pentru inimă, cum ar fi magneziu, potasiu și calciu.

Potasiul este important pentru scăderea tensiunii arteriale, iar calciul din surse alimentare (cum ar fi mazărea), dar nu și din suplimente, s-a dovedit că reduce probabilitatea de a dezvolta boli cardiovasculare. Magneziul este responsabil pentru transportul calciului și potasiului către inimă, motiv pentru care faptul că mazărea le are pe toate trei face din această legumă una perfect concepută de natură pentru sănătatea cardiovasculară.

Previne constipația
Conținutul mare de fibre din mazăre îmbunătățește tranzitul intestinal și ajută la prevenirea constipației.

Ajută la susținerea sistemului imunitar

……

Leave A Comment

%d bloggers like this: