Tinerii preferă să se informeze mai mult de pe social media decât din media tradițională

July 31, 2022
380 Views

Platformele de social media sunt folosite de din ce în ce mai mulți adolescenți și tineri britanici ca sursă de informare, surpriza fiind TikTok – o platformă cunoscută mai repede pentru trendurile virale decât pentru fiabilitatea informațiilor. Cu toate astea, studiul realizat de Ofcom, autoritatea de reglementare media a Regatului Unit al Marii Britanii, trage un semnal de alarmă pentru presa convențională, care riscă să își piardă un segment important de consumatori.

În topul preferințelor persoanelor cu vârste între 12 și 15 ani se află Instagram (29%), urmat de TikTok și YouTube – aflate la egalitate (28%). Facebook, o platformă asociată anterior consumului media, vine mult mai jos în topul adolescenților – pe poziția a cincea, după aplicațiile ITV și BBC One. Twitter se află în coada clasamentului, fiind folosită ca sursă de știri doar de 13% dintre adolescenți, scrie The Guardian.

În ceea ce privește tinerii (16-24 de ani), rețelele sociale rămân o componentă importantă a consumului media. Pe primele două locuri se află produse ale companiei Meta: Instagram, preferată de 46% dintre aceștia, în timp ce 40% declară că își iau informațiile de pe Facebook. Spre deosebire de grupa anterioară de vârstă, adulții tineri nu se îndreaptă către YouTube pentru știri. În schimb, accesează mai des Twitter pentru informare (35%), dar și TikTok (27%).

Dintre toate platformele, TikTok a înregistrat cea mai mare creștere în utilizare dintre toate sursele de știri din Marea Britanie, adolescenții și adulții tineri apelând la „persoanele pe care le urmăresc” sau la „prieteni și familie” pentru informații.

TikTok, sursă de știri pentru evenimente „neamenințătoare”

Concluziile raportului Ofcom reprezintă un motiv de îngrijorare atât pentru mass-media, care pierde teren în fața metodelor alternative de informare, dar și din perspectiva calității informațiilor regăsite pe social media.

…..

Leave A Comment