Două din zece companii (20%) ce activează în România nu se implică în acţiuni de sponsorizare, fie pentru că nu înţeleg mecanismul de direcţionare, fie pentru că nu sunt convinse de acţiunile către care ar fi dispuse să direcţioneze banii, relevă un studiu realizat la începutul acestui an de EY România, în parteneriat cu Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC).
Cercetarea intitulată “Creditul fiscal: Regimul sponsorizărilor în România” evidenţiază faptul că cei mai mulţi bani din sponsorizări i-au atras organizaţiile neguvernamentale care activează în sănătate (28%), servicii sociale (26%) şi educaţie (26%). La polul opus se află organizaţiile din domeniul protecţiei mediului cu cele mai puţine sponsorizări (5,3%).
Totodată, 46,9% dintre respondenţi susţin că şi-ar dori ca sponsorizările să le fie solicitate în trimestrul IV al unui an financiar, în timp ce sumele sponsorizate sunt direct corelate cu dimensiunea companiei şi dimensiunea profitului.
Conform consultanţilor EY, Legea sponsorizării şi Codul fiscal permit societăţilor comerciale plătitoare de impozit pe profit să ofere sponsorizări entităţilor fără scop lucrativ/autorităţilor publice/persoanelor fizice pentru activităţile desfăşurate în anumite domenii (spre exemplu, cultură, educaţie, umanitar, social) şi să beneficieze de facilităţi fiscale, în anumite condiţii prevăzute de lege.
Cheltuiala cu sponsorizarea oferită nu este o cheltuială deductibilă fiscal, dar poate reprezenta un credit fiscal, adică poate reduce impozitul pe profit de plată cu suma integrală a sponsorizării oferite.
Codul fiscal prevede următoarele limite (minimumul dintre): 20% din impozitul pe profit datorat sau 0,75% din cifra de afaceri.
Potrivit Legii sponsorizării, societăţile comerciale care sunt plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor şi care efectuează sponsorizări pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor până la nivelul valorii reprezentând 20% din impozitul datorat pentru trimestrul în care au înregistrat cheltuielile respective.
…..