Ce sa ai in frigider/ bucatarie daca vrei sa slabesti

March 9, 2022
368 Views

O slabire si o silueta mult visata incep, in primul rand, cu cumparaturile pe care le facem periodic la piata sau la supermarket. Trebuie sa te asiguri ca ai in frigider pregatite anumite alimente la care sa apelezi cand te confrunti cu senzatia de foame. Ouale deja fierte, leguminoasele, carnea slaba fiarta, cutii de lactate cu putina grasime, de tipul branzicii de casa, sau bucatele de avocado, legume sau fructe – toate induc rapid sentimentul de satietate si te ajuta sa controlezi atat foamea cat si aportul caloric atunci cand ti-ai propus sa reduci din greutate intr-un mod sanatos.

In cazul in care va confruntati cu o greutate excesiva, este indicat sa solicitati sfatul unui medic nutritionist. Dar, daca vreti sa scapati de un kilogram, doua cu care v-ati trezit dupa vacanta, sarbatori, o perioada mai sedentara sau pur si simplu pentru ca ati exagerat cu mancarea intr-o perioada stresanta, este bine sa va reexaminati lista de cumparaturi si sa va asigurati ca aceasta contine numai alimente care, in cantitati mici, va pot ajuta sa reveniti la greutatea normala.

Iata ce ar trebui sa contina aceasta lista de cumparaturi in vederea aprovizonarii frigiderului sau camarii in perioada dietei:

Leguminoase
Fasolea neagra si rosie, nautul, lintea și alte leguminoase, dar si quinoa pot fi benefice pentru pierderea în greutate. Aceste alimente sunt bogate în proteine și fibre, care sunt doi nutrienți care promovează sațietatea. De asemenea, conțin amidon rezistent

Datorită conținutului ridicat de fibre, leguminoasele in special fasolea, pot provoca gaze și balonare la unele persoane. Cu toate acestea, pregătirea lor corectă poate ajuta la atenuarea acestor efecte secundare. Cumpara fasolea uscată care trebuie inmuiata câteva ore înainte de a o pregăti.

Semințe de chia
Semințele de chia pot fi printre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă, conțin 12 grame de carbohidrați la 28 grame, dintre care aproape 10 grame sunt fibre.

Prin urmare, semințele de chia sunt un aliment cu conținut scăzut de carbohidrați, dar este una dintre cele mai bune surse de fibre din lume, având 35% fibre în greutate . Datorită conținutului lor ridicat de fibre, semințele de chia se extind și devin ca un gel în stomac, “absorbind” grasimea din alte alimente si zaharurile si sustin si tranzitul intestinal.

Un studiu a constatat că cei care au mâncat fie 7 grame, fie 14 grame de semințe de chia cu iaurt ca gustare la mijlocul dimineții au avut un sentiment crescut de sațietate. În plus, semințele de chia sunt bogate în acizi grași omega-3, care pot susține și mai mult managementul greutății

Paine si cereale integrale
In primul rand, opteaza pentru painea integrala sau de secara, cerealele integrale, variantele expandate, fara zahar, pastele integrale si orezul brun.

Acestea contin cantitati optime de fibre si va vor ajuta sa obtineti senzatia de satietate consumand cantitati mici.

Carnea slaba
Apoi, alege intotdeauna carnea proaspata si gateste piept de pui fara pielita, carne slaba de curcan sau vita. Incearca, de asemenea, sa consumi de doua ori pe saptamana, peste: crapul autohton de captura, hamsiile sau sardinele sunt optiuni care au un pret bun, la o calitate exceptionala.

Evita pestele de crescatorie si pangasiusul. Daca nu gasesti peste proaspat tot timpul, alege conservele de ton sau sardina in suc propriu. De doua ori pe luna, consuma carne rosie, dar opteaza pentru muschiul slab de porc sau vita, gatit la cuptor, cu legume.

Oua si lactate

…..

Foto: Shutterstock

Leave A Comment

%d bloggers like this: