13 beneficii ale uleiului de peste

December 30, 2021
262 Views

Uleiul de pește este unul dintre cele mai des consumate suplimente alimentare. Este bogat în acizi grași omega-3, care sunt foarte importanți pentru sănătatea ta. Dacă nu mănânci mult pește gras, luarea unui supliment de ulei de pește te poate ajuta să îți asiguri doza de acizi grași omega-3. Iată 13 beneficii pentru sănătate ale uleiului de pește.

Ce este uleiul de pește?
Uleiul de pește este grăsimea sau uleiul care este extras din țesutul de pește. De obicei provine de la pește gras, cum ar fi heringul, tonul, hamsiile și macroul. Uneori este obținut din ficatul altor pești, așa cum este cazul uleiului de ficat de cod.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă consumul a 1-2 porții de pește pe săptămână. Acest lucru se datorează faptului că acizii grași omega-3 din pește oferă multe beneficii pentru sănătate, inclusiv protecție împotriva multor boli. Dacă nu obișnuiești să consumi 1-2 porții de pește pe săptămână, suplimentele cu ulei de pește te pot ajuta să crești aportul de omega-3.

Aproximativ 30% din uleiul de pește este alcătuit din omega-3, în timp ce restul de 70% sunt alte grăsimi. Este important de reținut că tipurile de omega-3 găsite în uleiul de pește au beneficii mai mari pentru sănătate decât omega-3 din unele surse vegetale.

Principalii omega-3 din uleiul de pește sunt acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA), în timp ce omega-3 din sursele vegetale este în principal acidul alfa-linolenic (ALA).

Deși ALA este un acid gras esențial, EPA și DHA au mult mai multe beneficii pentru sănătate.

1. Poate susține sănătatea inimii
Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel mondial. Studiile arată că oamenii care mănâncă mult pește au rate mult mai mici de boli de inimă.

Multiplii factori de risc pentru bolile de inima par a fi reduși prin consumul de pește sau ulei de pește. Beneficiile uleiului de pește pentru sănătatea inimii se observă asupra:

Nivelurilor de colesterol: poate crește nivelul de colesterol HDL „bun”. Cu toate acestea, nu pare că ar reduce nivelul de colesterol LDL „rău”.

Trigliceridelor: poate scădea trigliceridele cu aproximativ 15–30%.

Tensiunii arteriale: chiar și în doze mici, ajută la reducerea tensiunii arteriale la persoanele cu niveluri ridicate.

Plăcii arteriale: poate preveni formarea plăcilor care provoacă întărirea arterelor.

Aritmii fatale: La persoanele care sunt expuse riscului, poate reduce evenimentele de aritmie fatale. Aritmiile sunt ritmuri cardiace anormale care pot provoca atacuri de cord în anumite cazuri.

Deși suplimentele cu ulei de pește pot îmbunătăți mulți dintre factorii de risc pentru bolile de inimă, nu există dovezi clare că pot preveni atacurile de cord sau accidentele vasculare cerebrale

2. Poate ajuta la tratarea anumitor tulburări mintale
Creierul tău este format din aproape 60% grăsime, iar cea mai mare parte din această grăsime sunt acizi grași omega-3. Prin urmare, omega-3 sunt esențiale pentru funcționarea normală a creierului. Unele studii sugerează că persoanele cu anumite tulburări mintale au niveluri mai scăzute de omega-3 în sânge.

Interesant este că cercetările sugerează că suplimentele cu ulei de pește pot preveni apariția sau pot îmbunătăți simptomele unor tulburări mintale. De exemplu, poate reduce șansele de tulburări psihotice la cei din categoriile de risc.

În plus, suplimentarea cu ulei de pește în doze mai mari poate reduce unele simptome atât ale schizofreniei, cât și ale tulburării bipolare.

3. Poate ajuta la pierderea în greutate
Obezitatea reprezintă un indice de masă corporală (IMC) mai mare de 30. La nivel global, aproximativ 39% dintre adulți sunt supraponderali, în timp ce 13% sunt obezi.

Obezitatea poate crește semnificativ riscul de a face alte boli, inclusiv boli de inimă, diabet de tip 2 și cancer.

Suplimentele cu ulei de pește pot îmbunătăți compoziția corporală și factorii de risc pentru bolile de inimă la persoanele obeze.

În plus, unele studii indică faptul că suplimentele cu ulei de pește, în combinație cu dieta sau exercițiile fizice, te pot ajuta să pierzi în greutate.

4. Poate susține sănătatea ochilor
La fel ca și creierul tău, ochii și vederea ta se bazează pe grăsimile omega-3. Dovezile arată că persoanele care nu consumă destui omega-3 au un risc mai mare de apariție a bolilor oculare.

În plus, sănătatea ochilor începe să scadă la bătrânețe, ceea ce poate duce la degenerescența maculară legată de vârstă (AMD). Consumul de pește este legat de un risc redus de AMD, dar rezultatele la suplimentele cu ulei de pește sunt mai puțin convingătoare.

Un studiu a constatat că consumul unei doze mari de ulei de pește timp de 19 săptămâni a îmbunătățit vederea la toți pacienții cu AMD.

Două studii mai ample au examinat efectul combinat al omega-3 și al altor nutrienți asupra AMD. Un studiu a arătat un efect pozitiv, în timp ce celălalt nu a prezentat niciun efect. Prin urmare, rezultatele sunt relativ neclare.

5. Poate reduce inflamația

…..

Foto: Shutterstock

Leave A Comment

%d bloggers like this: