Companiile vor putea opta pentru utilizarea Sistemului naţional privind factura electronică, denumit “RO e-Factura”, care urmează să devină operaţional în luna noiembrie, atât în cazul livrărilor/prestărilor către entităţi publice, cât şi în relaţia cu alţi operatori economici, precizează consultanţii PwC România.
“Factura electronică reglementată de OUG nr. 120/2021 este emisă, transmisă şi primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea sa electronică şi automată. Formatul XML şi transmiterea prin intermediul platformei puse la dispoziţie de Ministerul de Finanţe sunt elemente de noutate faţă de factura electronică definită de Codul Fiscal (“o factură care conţine informaţiile solicitate (…) şi care a fost emisă şi primită în format electronic”). Mai mult, facturile electronice emise prin RO e-Factura vor avea ataşată semnătura electronică aplicată de către Ministerul Finanţelor Publice, certificându-se faptul că nu mai sunt permise intervenţii asupra conţinutului acestora”, arată Izabela Stoicescu, senior manager, PwC România, şi Corina Mortici, senior associate.
…..