11 mituri despre migrene

September 7, 2021
34 Views

Migrena este o afecțiune comună, care afectează până la 148 de milioane de oameni în întreaga lume.

11 mituri despre migrene

Migrena este o afecțiune comună, care afectează până la 148 de milioane de oameni în întreaga lume. Unele dovezi sugerează că prevalența migrenei ar putea crește la nivel global.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), migrena este de aproximativ două ori mai frecventă la femei decât la bărbați.

Adesea, simptomul migrenei primare este o durere de cap moderată până la severă, iar 85% dintre persoanele cu migrenă au dureri pulsatile. Cu toate acestea, pentru aproximativ 60% dintre oameni, durerea este unilaterală și aproximativ 80% dintre au greață și 30% vărsături. În plus, aproape toți cei cu migrenă au o sensibilitate crescută la lumină (90%) și sunet (80%).

Iată cele mai frecvent întâlnite 11 mituri despre migrene :

1. Migrenele nu sunt grave
„Majoritatea tipurilor de migrenă nu sunt grave; cu toate acestea, ele pot fi cronice și uneori debilitante și invalidante dacă nu sunt tratate adecvat”, a explicat dr. Medhat Mikhael, specialist în managementul durerii la Memorial Care Orange Coast Medical Center din Fountain Valley.

De asemenea, merită menționat faptul că nu toate tipurile de migrenă sunt egale. „Există un fel de migrenă numită migrenă hemiplegică, care tinde să fie familială, asociată cu simptome neurologice, simptome aurale și poate duce la accident vascular cerebral”, a explicat dr. Mikhael.

2. Migrena este doar o durere de cap
Acest lucru nu este adevărat și este demn de remarcat faptul că nu toate migrenele implică o durere de cap. După cum a explicat Dr. Jennifer McVige, specialist în neurologie pediatrică, cefalee pentru adulți și copii și neuroimagistică, „Migrena este de fapt o tulburare primară de cefalee și este mult mai mult decât o simplă durere de cap. De fapt, durerile de cap sunt doar un simptom al migrenei, iar unele migrene nu au deloc dureri de cap”.

Potrivit dr. Vernon Williams, neurolog la Institutul Cedars-Sinai Kerlan-Jobe din Los Angeles, „o migrenă este definită clinic ca un tip specific de cefalee pe care [o persoană o simte] mai intens și are de obicei simptome adiacente pe lângă durerea resimțită la cap”.

Durerea de la o migrenă poate fi foarte severă și poate interfera cu activitățile vieții de zi cu zi. La fel ca durerile de cap, migrenele pot fi scurte, durând doar câteva ore, sau durerea poate persista în jur de câteva zile.

3. Cofeina provoacă migrenă
Acesta este un mit; cofeina nu provoacă migrenă, dar poate fi un factor declanșator pentru unele persoane. Cafeaua și migrenele au o relație complexă.

După cum explică dr. Mikhael, „utilizarea excesivă a cofeinei poate declanșa migrenă. Cu toate acestea, cofeina, în general, poate ajuta la ameliorarea durerilor de cap, inclusiv a migrenei”.

Potrivit dr. McVige, „unii oameni consideră că consumul de cofeină la debutul unui atac scade intensitatea și poate ajuta la ameliorarea durerii, dar utilizarea regulată a cofeinei ca tratament nu este recomandată”.

4. Medicamentul pentru cefalee va vindeca migrenele
În prezent, nu există nici un remediu pentru migrenă, dar medicamentele cu siguranță te pot ajuta să ameliorezi durerea.

„Vindecarea nu este cuvântul, controlul simptomelor și prevenirea migrenei sunt termenii cei mai corecți”, a spus dr. Mikhael.

5. Niciun medicament nu poate ajuta în caz de migrenă
„Aceasta este o afirmație falsă; mai multe medicamente sunt disponibile acum pentru a ajuta și controla migrenele în mod semnificativ”, explică experții.

Dr. McVige a enumerat câteva medicamente care pot combate migrena, inclusiv analgezice fără prescripție medicală, triptani, antagoniști ai peptidei asociate genei care reglementează calcitonina (CGRP), medicamente antidepresive, medicamente anti-convulsive și beta-blocante. Sunt disponibile de asemenea și opțiuni non-farmaceutice eficiente.

Cel mai important lucru pe care îl poate face oricine pentru a evita declanșarea migrenei este să-și regleze stilul de viață cu alegeri sănătoase.

Dormiți cel puțin 8 ore în fiecare noapte, beți 8 pahare de apă pe zi, hrăniți-vă corpul cu o nutriție sănătoasă și eliminați cât mai multe surse de stres suplimentar posibil, pentru a va pune corpul pe calea expresă de a crește pragul de migrene. Acest lucru înseamnă că riscul de a dezvolta o migrenă este scăzut, chiar și atunci când este expus unui declanșator cunoscut, recomandă experții.

Dr. Williams recomandă adoptarea unui stil de viață sănătos, deoarece poate „elimina în cele din urmă nevoia de a lua medicamente prescrise pentru cefalee”.

6. Nu puteți diagnostica migrena fără un examen imagistic

……

Leave A Comment

%d bloggers like this: