Fructe și legume de vară care scad colesterolul

August 2, 2021
52 Views

Vara este o perioadă plină de tentații calorice, dacă te gândești la picnicuri, grătare și concerte în aer liber. Ce fructe și legume de vară e bine să mănânci dacă tinzi să ai colesterolul mărit?

Fructe și legume de vară care scad colesterolul
Vara este o perioadă plină de tentații calorice, dacă te gândești la picnicuri, grătare și concerte în aer liber. Ce fructe și legume de vară e bine să mănânci dacă tinzi să ai colesterolul mărit?

Deși pentru unele persoane vara este un prilej bun de a reveni în formă sau de a avea mai multă grijă de sănătate, prin consumul de multe salate și fructe, pentru alte persoane, acest anotimp vine la pachet cu multe alegeri mai puțin sănătoase când vine vorba de băuturi și alimente.

Ce e bine să știi despre colesterol?
Colesterolul mărit reprezintă unul dintre factorii de risc cunoscuți pentru dezvoltarea bolilor de inimă și, de asemenea, este un factor de risc pentru accidentul vascular cerebral, așa că trebuie să îl ții sub control. Inițial, se recomandă reducerea consumului de grăsimi săturate (care se găsesc în carnea grasă, smântână, unt etc.) și evitarea alimentelor ultraprocesate, cum ar fi crenvurștii, salamurile, chipsurile, biscuiții, înlocuindu-le cu fructe și legume de sezon.

Și unele suplimente pot ajuta la scăderea colesterolului rău LDL, cum ar fi cele cu drojdie de Orez roșu, care furnizează monacolină K. Studiile indică faptul că 10 mg de monacolină K pe zi ajută la menținerea unui nivel sănătos al colesterolului. Dacă nivelul colesterolului nu scade doar cu modificările alimentare și cu introducerea unui program de mișcare regulat, medicul poate recomanda și anumite medicamente pentru a regla valorile.

Deocamdată, însă, iată ce fructe și legume să consumi cu precădere pentru a contribui la reglarea nivelului colesterolului.

Fructele de vară care reduc nivelul colesterolului
Un număr mare de fructe te ajută să scazi nivelul de colesterol din sânge, iar unele dintre aceste fructe au și alte beneficii la capitolul sănătate, cum ar fi susținerea sănătății inimii și contribuția la menținerea hidratării interne. Printre aceste fructe se numără:

Caisele
Substanțele nutritive și fibrele din caise pot ajuta la protejarea inimii, iar în același timp ajută la scăderea colesterolului. Conținutul foarte mare de betacaroten din caise le face să fie considerate alimente importante pentru menținerea sănătății inimii. Betacarotenul ajută la protejarea colesterolului împotriva oxidării, iar acest aspect poate contribui la prevenirea deteriorării arterelor.

Zmeura
Aceste fructe delicioase de vară sunt o sursă excelentă de fibre care au puterea de a reduce colesterolul și, totodată, o sursă de substanțe nutritive antioxidante, cum sunt manganul și vitamina C. De asemenea, zmeura conține vitamina B2, acid folic, niacină, magneziu, potasiu și cupru. În plus, zmeura are cantități semnificative de acid elagic, care, spun specialiștii, se remarcă prin proprietățile anticancerigene.

Avocadoul
Acest fruct are un conținut mare de acizi grași mono-nesaturați (sau grăsimi mono-nesaturate). De asemenea, avocadoul este o sursă excelentă de vitamina C și vitamina E, care pot preveni îngustarea arterelor și depunerea de aterom pe artere, precum și potasiu, care ajută la ținerea sub control a tensiunii arteriale – toate acestea sunt cruciale pentru menținerea sănătății inimii. Avocadoul este bun la micul dejun sau ca gustare între mesele principale, deoarece nu afectează concentrația de glucoză din sânge. Însă cei care vor să își mențină silueta trebuie să știe că avocadoul are un conținut caloric mare, așa că e bine să fie consumat în prima parte a zilei.

Legumele de vară care reduc colesterolul

Există numeroase legume care pot avea beneficii în ceea ce privește reducerea nivelului colesterolului. Dintre acestea, se remarcă două îndeosebi: sparanghelul și feniculul.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: