Aproximativ 4,1 milioane de romani au devenit utilizatori de servicii digitale incepand cu 2019 (studiu)

May 25, 2021
61 Views

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni.

Potrivit aceluiaşi studiu, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii şi educaţie.

“După cum era de aşteptat, în timpul pandemiei, mulţi europeni au început să cumpere mai des online şi şi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveşte utilizarea parţială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, susţin autorii studiului.

Cercetarea mai arată că românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilităţi (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%). Totodată, sectorul public, asigurările, asistenţa medicală şi retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potenţial de a creşte ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

“La fel ca în cea mai mare parte a Europei, împărţirea noilor utilizatori în funcţie de sex este echilibrată. Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistenţă medicală şi educaţie, în timp ce bărbaţii sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului şi sectorul public”, se menţionează în comunicat.

Potrivit studiului, tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacţiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulţi utilizatori să apeleze la canalele digitale, pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvenţa activităţilor pe canale digitale.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: