Aproximativ 4,1 milioane de romani au devenit utilizatori de servicii digitale incepand cu 2019 (studiu)

May 25, 2021
227 Views

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni.

Potrivit aceluiaşi studiu, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii şi educaţie.

“După cum era de aÅŸteptat, în timpul pandemiei, mulÅ£i europeni au început să cumpere mai des online ÅŸi ÅŸi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveÅŸte utilizarea parÅ£ială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%”, susÅ£in autorii studiului.

Cercetarea mai arată că românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în domeniile: divertisment (88%), utilităţi (72%), călătorii (69%). În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%). Totodată, sectorul public, asigurările, asistenţa medicală şi retailul de fashion sunt domeniile care au cel mai mare potenţial de a creşte ponderea utilizatorilor care folosesc exclusiv servicii digitale.

“La fel ca în cea mai mare parte a Europei, împărÅ£irea noilor utilizatori în funcÅ£ie de sex este echilibrată. Femeile reprezintă majoritatea utilizatorilor noi în domenii precum retail alimentar, retail de fashion, asistenţă medicală ÅŸi educaÅ£ie, în timp ce bărbaÅ£ii sunt dornici să exploreze domeniul asigurărilor, al divertismentului ÅŸi sectorul public”, se menÅ£ionează în comunicat.

Potrivit studiului, tehnologiile digitale au devenit modalitatea preferată de interacţiune pentru consumatorii din toată Europa. Cu toate acestea, se pare că efectul care i-a determinat pe mulţi utilizatori să apeleze la canalele digitale, pandemia, a fost deja epuizat, întrucât majoritatea europenilor nu mai cresc frecvenţa activităţilor pe canale digitale.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: