Aproximativ 95% companiile din România vor aborda un sistem de muncă hibrid după încheierea pandemiei, iar 40% planifică întoarcerea treptată la birou, în acest sistem, începând din perioada iulie – august, relevă un studiu întocmit de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL).
Conform studiului publicat miercuri, la ora actuală nouă din zece companii aplică sistemul de telemuncă (de la domiciliu sau din ale locuri), iar 38% au afirmat că la birou merge personalul tehnic de suport, în timp ce restul angajaţilor ajung doar în contexte speciale legate de întâlniri.
Referitor la birouri, 61% din totalul companiilor chestionate susţin că vor păstra spaţiile deţinute înainte de pandemie, în timp ce 39% afirmă că vor diminua aceste spaţii. De asemenea, mai mult de jumătate (56%) dintre companii intenţionează să modifice spaţiile de birouri.
Potrivit sursei citate, aproximativ 95% dintre companiile chestionate vor aborda perioada de post-pandemie cu un sistem de muncă hibrid, venind la birou în proporţii diferite. Restul, de 5%, au declarat că vor lucra 100% de la birou după încheierea pandemiei.
În acest context, 40% dintre organizaţii planifică întoarcerea treptată la birou, în sistem hibrid, începând din perioada iulie – august, această ponderea ajungând la 61% până la finalul anului 2021 sau din 2022. Pe de altă parte, patru din zece companii (39%) încă nu ştiu momentul în care angajaţii se vor putea întoarce la birou.
Studiul ABSL evidenţiază faptul că, în primele cinci criterii pentru întoarcerea la birou, companiile au menţionat: alegerea individuală a angajaţilor, tipul proiectelor aflate în derulate, decizia echipei, performanţa angajaţilor şi stadiul în care se află un proiect.
În ceea ce priveşte timpul de lucru petrecut la birou, 45% dintre respondenţi au menţionat între 8 – 10 zile pe lună, în timp ce 10% au estimat 12 zile pe lună. Totodată, angajaţii a 22% dintre companii vor lucra mai puţin de şapte zile pe lună de la birou sau doar ocazional.
Aproape trei sferturi (72%) dintre companiile industriei serviciilor de business nu au introdus în perioada telemuncii criterii diferite de evaluare a performanţelor, iar 78% susţin că folosesc un singur tip de evaluare.
În schimb, 85% din totalul organizaţiilor chestionate au declarat că au introdus aptitudini noi pentru evaluarea performanţelor managerilor, care au legătură cu telemunca: capacitatea de management al echipelor care lucrează la distanţă, leadership virtual, flexibilitate, empatie şi motivarea angajaţilor.
…..