Verdețuri de primăvară, surse de vitamine și minerale. Ce beneficii au

March 31, 2021
102 Views

Verdețuri de primăvară proaspete, pline de vitamine și hrănitoare găsim în piețe și magazine încă din luna martie. Acestea sunt adevărate surse de sănătate, cu multe beneficii pentru organism.

Bogate în nutrienți și gustoase, minunatele verdețuri de primăvară se pot include în alimentație crude sau în diverse rețete culinare delicioase. Iată care sunt cele mai apreciate verdețuri de primăvară de la noi și ce benefcii au

Notă: Informațiile din acest articol nu înlocuiesc sfaturile unui medic specialist. Vă recomandăm, înainte de a încerca orice tratament, să consultați medicul și să urmați indicațiile acestuia.

CUPRINS:
-Lăptuca sau salata verde de grădină
-Loboda
-Untișor
-Spanac
-Urzici – printre cele mai sănătoase verdețuri de primăvară
-Verdețuri de primăvară – leurda
-Ceapa verde
-Ridichi
-Rucola
-Verdețuri de primăvară hrănitoare – Ștevia

Lăptuca sau salata verde de grădină
Lăptuca sau Lactuca sativa, așa cum are denumirea științifică, este o plantă legumicolă anuală sau bienală, din familia Asteraceelor. Lăptuca este cultivată îndeosebi ca legumă pentru salate, folosită în stare crudă. Se află printre cele mai apreciate verdețuri de primăvară, dar poate fi găsită tot timpul anului, fiind crescută în atât în grădini, cât și în sere.

Lăptuca este o sursă bună de antioxidanți carotenoizi, cum ar fi beta carotenul, luteina și zeaxantina. Acestea protejează ochii de degenerescența maculară, o afecțiune care poate duce la pierderea parțială a vederii.

Mai mult, lăptuca are în conținut cantități mai mari de fier decât alte salate. Acest nutrient, potrivit studiilor, este esențial pentru crearea de celule roșii din sânge.

Descoperă cele mai bune rețete cu laptuca,

Loboda
Loboda de grădină, de asemenea una dintre cele mai apreciate verdețuri de primăvară, este o plantă anuală a cărei culoare poate fi galbenă, verde sau roșie. Tulpina ajunge la înălțimea de peste 1 metru și are flori foarte mici, de culoare verde sau roșiatică. Loboda se culege cât este încă foarte fragedă, de la începutul lunii aprilie și până la finalul lunii mai.

Loboda conţine vitamina C, vitamina K, calciu, magneziu, fosfor, fier, carotenoizi, proteine, zinc, seleniu, triptofan şi fibre alimentare, toate acestea fiind benefice sănătăţii.

Datorită conţinutului de vitamina K, loboda are proprietăţi în fixarea calciului în organsim. De asemenea, ajută la întărirea vaselor de sânge şi împiedică formarea cheagurilor. Prin conţinutul foarte mare de vitamina C, loboda ajută în regenerarea celulară şi ajută la întărirea sistemului imunitar. Pentru că este bogată în fibre alimentare, loboda ajută în reglarea digestiei, poate preveni constipaţia şi împiedică apariţia hemoroizilor. De asemenea, loboda are acţiune diuretică, depurativă, este remineralizantă, emolientă şi vitaminizantă.

Vezi 12 rețete delicioase cu loboda,

Untișor
Untișorul se găsește mai ales în pădure, dar și în parcuri și grădini. Numit popular și “salata mielului”, untișorul este popular în România, fiind una dintre cele mai îndrăgite verdețuri de primăvară, alături de leurdă, urzici, lobodă și multe altele.

Untișorul are frunze în formă de inimă, cărnoase, întregi, lucitoare, cu marginile rotunjite, complet lipsite de perișori. La îmbinarea frunzei cu codița care o susține se află bulbi mici, de forma bobului de grâu, prin care planta se înmulțește.

Untișorul are doar 11 calorii la suta de grame și este bogat în antioxidanți și vitamina C. Mai conține vitamina K, vitamina A, vitamine din complexul B, cupru, calciu, potasiu, magneziu și fosfor. Datorită conținutului său de vitamine și minerale, atunci când este introdus în alimentație, untișorul poate proteja împotriva osteoporozei și anemiei. Mai este folosit pentru tratarea indigestiei, alergiilor sau acneei. Despre extractul de sălățică se crede că valoros pentru afecţiuni ale pielii, răni, ulceraţii, hemoroizi.

Află cum se folosește untișor în rețete de primăvară

Spanac
Spanacul este printre cele mai cunoscute verdețuri de primăvară, dar care se poate consuma tot timpul anului. Minunatul spanac conține multe vitamine și minerale, esențiale pentru o bună funcționare a organismului.

Vitamina A: Spanacul este o sursă excelentă de carotinoizice ce pot fi transformate în vitamina A.
Vitamina C: Acționează ca un puternic antioxidant și este esențială în sănătatea pielii și a sistemului imunitar.
Vitamina K: Joacă un rol important în coagularea sângelui.
Acid folic: Cunoscut și sub numele de vitamina B9, acesta este esențial pentru femeile însărcinate, contribuind la funcționarea normală a celulelor și creșterea țesuturilor.
Fier: Spanacul are un conținut ridicat de fier, mai exact 2,7 grame la 100 de grame de spanac. Fierul este un mineral care ajută la formarea hemoglobinei și furnizează oxigen țesuturilor.
Calciu: este, de asemenea foarte important pentru organism. Calciul este esențial pentru sănătatea oaselor și este folosit de organism pentru sănătatea sistemului nervos, a inimii și mușchilor.

Descoperă 10 rețete cu spanac sănătoase și gustoase ,

Urzici – printre cele mai sănătoase verdețuri de primăvară

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: