EY Consumer Index: 56% dintre respondenti sunt preocupaţi de creşterea costurilor pentru energie electrică, gaz şi apă

December 22, 2024
93 Views

Peste jumătate (56%) dintre respondenţii la studiul EY Consumer Index România 2024 sunt preocupaţi de creşterea costurilor pentru energie electrică, gaz şi apă, accesul la asistenţă medicală de calitate (54%) şi posibilitatea de a găsi un loc de muncă (52%) fiind alte preocupări importante.

De asemenea, 48% din respondenţi sunt îngrijoraţi de creşterea impozitelor şi a costului alimentelor, iar 40% cred că nu vor putea cumpăra o casă în viitorul apropiat.

Majoritatea tinerilor cu vârste între 18 şi 30 de ani sunt cel mai îngrijoraţi că nu vor putea cumpăra o locuinţă fără ajutor financiar. Pe de altă parte, 81% dintre tinerii între 18 şi 24 de ani sunt extrem de preocupaţi de rezultatul alegerilor politice, iar 83% sunt îngrijoraţi de creşterea costului vieţii. În ceea ce priveşte evoluţia economiei naţionale, 68% dintre respondenţii între 51 şi 65 de ani sunt îngrijoraţi de viitorul acesteia.

“ÃŽn 2024, starea de pesimism a românilor s-a accentuat, atât în ceea ce priveÅŸte situaÅ£ia financiară personală, cât ÅŸi economia naÅ£ională. Dacă în 2023, principala îngrijorare era legată de creÅŸterea preÅ£urilor ÅŸi a costului vieÅ£ii din cauza inflaÅ£iei, în 2024, 70% dintre respondenÅ£i sunt preocupaÅ£i de rezultatele alegerilor politice, considerate determinante pentru economia României. Alte îngrijorări majore includ creÅŸterea costului vieÅ£ii (68%) ÅŸi mersul economiei (61%)”, a declarat Georgiana Iancu, partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte ÅŸi liderul sectorului de Retail ÅŸi Produse de Consum, EY România, citată într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, anul acesta românii au manifestat o atenţie sporită pentru a nu irosi mâncarea, procentul celor care adoptă acest comportament crescând semnificativ de la 80% anul trecut, la 89%. De asemenea, 61% dintre respondenţi nu simt nevoia de a fi la curent cu ultimele tendinţe în modă, iar 58% preferă să repare lucrurile în loc să le înlocuiască. Cât priveşte mărcile, 39% dintre respondenţi consideră că mărcile nu sunt foarte importante în deciziile lor de cumpărare.

În ceea ce priveşte reducerea cheltuielilor, accesoriile de modă (68%), electronicele de consum (59%) şi jucăriile sau gadgeturile (58%) sunt principalele categorii vizate. În contrast, îmbrăcămintea, încălţămintea şi produsele de frumuseţe şi cosmetice sunt mai puţin vizate pentru economisire.

În timp ce respondenţii cu vârste sub 30 de ani doresc să îşi reducă achiziţiile pentru a economisi bani, cei din categoria de vârstă de peste 51 de ani tind să cumpere mai puţin, raţionalizându-şi nevoile de consum.

…..

Leave A Comment