Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice măsură de plafonare a produselor alimentare

October 18, 2024
228 Views

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice măsură de plafonare asupra produselor alimentare, întrucât intervenţiile de acest gen fac foarte rău pieţelor pe întregul lanţ alimentar şi vor crea dezechilibre majore pe termen lung, susţin reprezentanţii asociaţiei.

AMRCR a transmis joi poziţia sa faţă de declaraţiile recente ale ministrului Agriculturii referitoare la o posibilă plafonare a adaosului comercial la toate produsele procesate în România.

“Menţionăm că este deja în vigoare până la 31.12.2024 o OUG de plafonare a adaosului comercial la mai multe categorii de produse alimentare ce a fost prelungită de mai multe ori şi care afectează deja pieţele de mult timp. Până în prezent, AMRCR nu a fost consultată în niciun fel cu privire la o posibilă astfel de măsură abruptă. Aşa cum România s-a angajat la momentul semnării Tratatului de Aderare la Uniunea Europeană, precum şi în negocierile de aderare la OCDE (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică), libertatea comerţului trebuie garantată, iar preţul produselor trebuie să fie exclusiv rezultatul cererii şi ofertei, a liberei concurenţe pe piaţă, iar orice măsuri de intervenţie asupra mecanismelor economice de formare a preţurilor pentru ‘zeci de mii de produse alimentare’, va distorsiona grav piaţa şi va crea dezechilibre majore pe termen lung”, se precizează în comunicatul AMRCR remis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, politicile publice de intervenţie în mecanismul de formare a preţurilor pot conduce la un sentiment de neîncredere a investitorilor în viitorul economiei româneşti şi pot determina reevaluarea planurilor de investiţii sau de expansiune pentru anii următori, începând chiar cu 2025.

“AMRCR va sprijini asigurarea securităţii şi rezilienţei alimentare a României, încurajarea şi susţinerea producătorilor români prin încheierea de parteneriate cu aceştia, creşterea numărului locurilor de muncă din industria de retail şi este un partener corect de discuţii pentru autorităţi”, afirmă reprezentanţii asociaţiei.

Leave A Comment