Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice măsură de plafonare a produselor alimentare

October 18, 2024
305 Views

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice măsură de plafonare asupra produselor alimentare, întrucât intervenţiile de acest gen fac foarte rău pieţelor pe întregul lanţ alimentar şi vor crea dezechilibre majore pe termen lung, susţin reprezentanţii asociaţiei.

AMRCR a transmis joi poziţia sa faţă de declaraţiile recente ale ministrului Agriculturii referitoare la o posibilă plafonare a adaosului comercial la toate produsele procesate în România.

“MenÅ£ionăm că este deja în vigoare până la 31.12.2024 o OUG de plafonare a adaosului comercial la mai multe categorii de produse alimentare ce a fost prelungită de mai multe ori ÅŸi care afectează deja pieÅ£ele de mult timp. Până în prezent, AMRCR nu a fost consultată în niciun fel cu privire la o posibilă astfel de măsură abruptă. AÅŸa cum România s-a angajat la momentul semnării Tratatului de Aderare la Uniunea Europeană, precum ÅŸi în negocierile de aderare la OCDE (OrganizaÅ£ia pentru Cooperare ÅŸi Dezvoltare Economică), libertatea comerÅ£ului trebuie garantată, iar preÅ£ul produselor trebuie să fie exclusiv rezultatul cererii ÅŸi ofertei, a liberei concurenÅ£e pe piaţă, iar orice măsuri de intervenÅ£ie asupra mecanismelor economice de formare a preÅ£urilor pentru ‘zeci de mii de produse alimentare’, va distorsiona grav piaÅ£a ÅŸi va crea dezechilibre majore pe termen lung”, se precizează în comunicatul AMRCR remis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, politicile publice de intervenţie în mecanismul de formare a preţurilor pot conduce la un sentiment de neîncredere a investitorilor în viitorul economiei româneşti şi pot determina reevaluarea planurilor de investiţii sau de expansiune pentru anii următori, începând chiar cu 2025.

“AMRCR va sprijini asigurarea securităţii ÅŸi rezilienÅ£ei alimentare a României, încurajarea ÅŸi susÅ£inerea producătorilor români prin încheierea de parteneriate cu aceÅŸtia, creÅŸterea numărului locurilor de muncă din industria de retail ÅŸi este un partener corect de discuÅ£ii pentru autorităţi”, afirmă reprezentanÅ£ii asociaÅ£iei.

Leave A Comment