Majoritatea românilor (80%) care vor să fie beneficiari ai programului “Casa Verde” nu ştiu ce documente sunt necesare pentru a se înscrie în program şi a fi eligibili pentru finanţarea panourilor solare, arată rezultatele unui studiu intern, realizat de o companie specializată în sisteme fotovoltaice.
Potrivit datelor centralizate de Kilowat, în ultimele luni, mii de persoane au solicitat companiei informaţii despre “Casa Verde 2024”.
“În 60% din cazuri au întrebat când începe programul, în aproape 80% din cazuri ce documente sunt necesare pentru înscriere, iar în 40% din cazuri au întrebat dacă înscrierea poate fi făcută de compania noastră, deoarece o parte din ei nu au acces la Internet sau nu ştiu să folosească aplicaţia de înscriere. Din aceste cauze, mulţi români nu reuşesc să se înscrie în programul Casa Verde. Încă există confuzie legat de documentele şi procesele necesare înscrierii în programul Casa Verde, iar pentru a-i ajuta vom lansa, începând cu această săptămână, o serie de sesiuni de informare, online, un webinar gratuit, prin care aducem clarificări şi răspundem întrebărilor viitorilor beneficiari. Românii doresc să devină independenţi energetic şi să scape de grija facturilor, având în vedere scumpirile din ultima vreme şi cele anunţate pentru următoarea perioadă. Şi, astfel, suntem pregătiţi să îi ajutăm cu detaliile pe care trebuie să le ştie pentru a aplica pentru finanţare”, explică, într-un comunicat de presă, Albert Soare, fondator Kilowat.
Specialiştii recomandă pregătirea din timp a documentelor necesare pentru înscrierea în program. Cel mai important lucru de ştiut este faptul că, pentru a fi eligibili a primi finanţare, numai proprietarii locuinţei se pot înscrie. În plus, aceştia nu trebuie să aibă datorii la bugetul de stat.
Concret, pentru a se înscrie şi a fi eligibili în Programul “Casa verde”, aplicanţii trebuie să aibă următoarele documente: Cerere de înscriere în program – completată cu datele necesare (va fi disponibilă odată ce va fi publicat ghidul de înscriere în sesiunea 2024); Act de identitate al solicitantului (proprietar al locuinţei); Certificat de atestare fiscală, obţinut de la ANAF – dovada că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat; Certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale – DITL – dovada faptului că nu sunt datorii la bugetul local; Extras de carte funciară – ANCPI – se poate obţine online de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară sau fizic la instituţie.
Programul “Casa Verde 2024” vine cu o noutate, respectiv finanţarea bateriilor de stocare a energiei.
…..
Foto : sunup.ro