Cheltuielile de sarbatori vor depasi anul acesta nivelurile pre-pandemice (studiu)

December 19, 2023
196 Views

Cheltuielile de sărbători vor depăşi nivelurile pre-pandemice pentru prima dată anul acesta, înregistrând o creştere de 10% comparativ cu 2019 şi de 14% faţă de 2022, în condiţiile în care 72% dintre consumatori se aşteaptă la preţuri mai mari pentru produsele din categoriile alimente şi băuturi (86%), îmbrăcăminte şi accesorii (82%), electronice (80%), articole pentru casă (72%), jucării (71%) şi îngrijire personală (70%), conform studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2023.

Potrivit sursei citate, în acelaşi timp, 56% dintre comercianţi se aşteaptă la majorări ale preţurilor de sub 10%, iar 74% dintre ei mizează pe o creştere a vânzărilor de sărbători.

Studiul arată că bugetul mediu alocat de consumatori a fost suplimentat la 1.652 dolari, în contextul majorării inflaţiei, dar cea mai mare parte din totalul cheltuielilor de sărbători (68%) va fi efectuată de un grup restrâns de consumatori (27%), care vor aloca sume mai mari, de minimum 2.146 dolari pentru achiziţionarea a zece cadouri, în comparaţie cu restul consumatorilor, care vor cumpăra opt cadouri.

“Studiul Deloitte sugerează că nivelul cheltuielilor pentru cumpărăturile de sărbători a crescut în principal pe fondul creşterii preţurilor, aspect care este de aşteptat să se reflecte şi în obiceiurile de consum ale românilor”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Cumpărăturile online au atins noi culmi în timpul pandemiei, însă anul acesta se vor menţine la nivelul din 2022, în timp ce magazinele fizice revin tot mai mult în preferinţele consumatorilor. Astfel, 63% dintre respondenţi plănuiesc să facă achiziţii online, 37% vor opta pentru cumpărături offline, iar 28% vor achiziţiona online, însă vor ridica produsul din magazinul fizic. Abilitatea de a interacţiona cu produsul (44%), asigurarea calităţii produsului (39%) şi evitarea costurilor asociate livrării (28%) sunt principalele motive ale consumatorilor care aleg să cheltuiască mai mult în mediul offline.

…..

Leave A Comment