Aproape două treimi dintre români preferă să achite cu cardul cumpărăturile de sărbători – studiu

December 19, 2023
188 Views

Aproximativ 81% dintre români preferă plăţile la POS, mai ales pentru cumpărături la supermarket sau hypermarket, înregistrându-se un trend descendent de utilizare a numerarului, arată un studiu publicat vineri.
Astfel, 38% dintre românii chestionaţi afirmă că vor folosi mai puţini bani cash anul următor.

„Plata cu cardul este preferată de respondenţi pentru că: este mai rapidă (58%), îi ajută să câştige timp (42%), contribuie la o mai bună evidenţă a cheltuielilor (42%), scade riscul de a pierde banii – în caz de furt, cardul poate fi blocat (31%)”, susţin autorii studiului realizat în această lună de Asociaţia CIPRA – Centrul de Informare, Prevenire Risc şi Analiză, cu sprijinul Reveal Marketing Research.

Cercetarea analizează obiceiurile şi atitudinile românilor privind utilizarea diverselor modalităţi de plată, dar şi comportamentul de economisire al respondenţilor sau încrederea lor actuală în sistemul bancar.

Conform sursei citate, majoritatea celor care preferă plăţile cu numerar menţionează drept motiv principal faptul că nu oriunde se poate plăti cu cardul, iar 26% spun că le este mai la îndemână să utilizeze cash.

„Plăţile la POS sunt preferate mai ales pentru cumpărături la supermarket sau hypermarket (81%), iar respondenţii plătesc mai degrabă cu cardul pentru: electrocasnice sau alte cumpărături scumpe (73%), utilităţi (71%), cumpărături zilnice/săptămânale (66%), excursii (63%), cadouri de Crăciun/sărbători (61%), rate, credite, taxe administrative (60%)”, susţin autorii cercetării.

Conform studiului, cel mai utilizat produs bancar de către români rămâne cardul de debit/cardul de salariu, pe care îl deţin 85% dintre respondenţi, urmat de internet/mobile banking (70% dintre respondenţi) şi cardul de credit/cardul de cumpărături (45%).

Totodată, 39% dintre respondenţi au cont la o bancă digitală (fintech), iar 26% au un credit de nevoi personale.

„Card de debit/salariu deţin într-o proporţie mai mare persoanele de peste 45 de ani (91-92%), în timp ce tinerii sub 25 de ani folosesc acest tip de produs doar într-o proporţie de 63%. Respondenţii cu venituri ridicate sunt într-o măsură mai mare utilizatori de servicii bancare, inclusiv clienţi ai băncilor digitale, în privinţa cărora s-a observat cea mai mare incidenţă a utilizării (46%) la tinerii din categoria de vârstă 24-34 de ani, comparativ cu segmentul 56+ ani (25%)”, se mai precizează în comunicat.

……

Leave A Comment