România se clasează pe locul al treilea in topul vanzarilor online din Europa Centrala si de Est (raport)

September 30, 2023
211 Views

România se clasează pe locul al treilea într-un clasament al vânzărilor online în Europa Centrală şi de Est, cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor şi serviciilor, şi pe locul 12 la nivelul continentului european, potrivit unui raport publicat vineri.

Conform studiului Raport European E-commerce 2023, România se află pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est şi în ceea ce priveşte volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia şi Cehia.

Astfel, sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările ţărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.

“Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel naţional fiind un model de inovaţie şi investiţii în economia digitală. (…) Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă şi caută avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp şi de bani. Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerţ electronic din România va avea o dinamică pozitivă şi în anii următori”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine din străinătate.

La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi cosmetice sau produse de înfrumuseţare (27%).

…..

Leave A Comment