13 fructe care nu îngrașă. Consumă-le cu încredere!

August 7, 2023
177 Views

Atunci când vrei să slăbești sau să te menții la o greutate sănătoasă, cel mai greu este să reziști tentației de a mânca ceva dulce. Nutriționiștii îți vor recomanda să renunți la gogoșile, prăjiturile și deliciile cu ciocolată, însă vestea bună este că le poți înlocui cu fructe.

Acestea îți vor satisface pofta de dulce și te vor ajuta să te simți mai plină mai mult timp. Ți-am pregătit în acest articol o listă cu 13 fructe care nu îngrașă, astfel că le poți consuma chiar și atunci când vrei să pierzi în greutate!

Fructele sunt alimentele ideale pe care le poți consuma în timpul unei cure de slăbire. Sunt nutritive, conțin fibre, care îți oferă senzația de sațietate o perioadă mai lungă de timp, și fructoză, care îți satisface pofta de dulce și scade pofta de alte alimente dulci mai puțin sănătoase.

Totuși, dacă încerci să slăbești, nutriționiștii îți recomandă să nu consumi mai mult de două, maximum trei porții de fructe pe zi – dacă ești o persoană activă. O porție înseamnă fie un fruct întreg, care ți se potrivește în mână, precum un măr sau o prună, fie o cană de fructe tăiate ori un castron de căpșuni sau zmeură.

În general, toate fructele se pot încadra, din punct de vedere tehnic, într-o dietă nutritivă, atâta timp cât le consumi în cantități corespunzătoare. Un sfat prețios de la nutriționiști este să încerci să combini fructele cu o sursă de proteine sau grăsimi sănătoase, deoarece acestea durează mai mult pentru a se digera, încetinind rata de absorbție și crescând senzația de sațietate.

În ceea ce privește fructele uscate, specialiștii spun că acestea ar trebui evitate, dacă vrei să slăbești, deoarece zahărul din fructele uscate este mai concentrat.

Fructe care nu îngrașă

Fructele cu un conținut scăzut de fructoză sunt opțiunile cele mai sănătoase atunci când vrei să pierzi din greutate. Iată o listă de fructe care nu îngrașă:

1. Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt foarte bogate în fibre și scăzute în zahăr. În plus, sunt pline de antioxidanți, ceea ce le face ideale pentru curele de slăbire și pentru sănătate, în general. Zmeura, afinele și căpșunile sunt toate opțiuni excelente de fructe pentru pierderea în greutate, iată care este valoarea lor nutrițională per porție:

Căpșuni: 46 cal, 11,1 g carbohidrați, 7 g zahăr, 1 g proteine, 0,4 g grăsimi, 1,4 g sodiu, 2,9 g fibre

Afine: 84 de calorii, 21 g carbohidrați, 14,7 g zahăr, 1 g proteine, 0,5 g grăsimi, 1,5 g sodiu, 3,6 g fibre

Zmeură: 64 de calorii, 14,7 g de carbohidrați, 5,4 g de zahăr, 1,5 g de proteine, 0,8 g de grăsimi, 1,2 g de sodiu, 8 g de fibre

2. Kiwi

Dacă îți place combinația dintre dulce și acru, te poți orienta spre kiwi. Acest fruct este încărcat cu vitamina C, nu este foarte dulce, dar totuși suculent și răcoritor.

O porție de kiwi conține: 108 calorii, 26 g carbohidrați, 16 g zahăr, 2 g proteine, 0,9 g grăsimi, 5,3 g sodiu, 5,3 g fibre

3. Pepene
Pepenele verde conține aproximativ 90% apă, astfel te ajută să rămâi hidratată. În plus, te face să te simți mai plină pentru mai mult timp.

O porție de pepene conține: 46 de calorii, 11,5 g carbohidrați, 9,4 g zahăr, 0,9 g proteine, 0,2 g grăsimi, 1,5 g sodiu, 0,6 g fibre

4. Merele

Merele sunt bogate in fibre și au o textură excelentă, astfel îți cresc senzația de sațietate, satisfăcând, în același timp, pofta de a mesteca. Dacă ești în căutarea unui desert delicios și sănătos, poți pregăti mere coapte.

O porție de mere conține: 65 de calorii, 17,3 g carbohidrați, 13 g zahăr, 0,3 g proteine, 0,2 g grăsimi, 1,2 g sodiu, 3 g fibre

5. Papaya
Pe lângă faptul că este un fruct gustos, papaya conține enzime care pot ușura suferința în tractul gastro-intestinal și pot reduce balonarea. Fructul are, de asemenea, un nivel scăzut de calorii și este plin de fibre. Îl poți consuma cu niște suc proaspăt de lămâie și puțină sare de mare.

O porție de papaya conține: 60,2 calorii, 15,1 g carbohidrați, 10,9 g zahăr, 0,7 g proteine, 0,4 g grăsimi, 11,2 g sodiu, 2,4 g fibre

6. Grapefruit

Grapefruitul face parte din categoria fructelor care nu îngrașă, având un conținut scăzut de zahăr. Studiile au arătat că poți pierde, în medie. 7,1% din greutatea corporală dacă mănânci grapefruit sau bei suc de grepfruit înainte de masă timp de 12 săptămâni.

O porție de grapefruit conține: 73,6 calorii, 18,6 g carbohidrați, 16,1 g zahăr, 1,5 g proteine, 0,2 g grăsimi, 0 g sodiu, 2,5 g fibre

7. Acai

Leave A Comment