Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizează inteligenţa artificială în detrimentul tuturor celorlalte investiţii digitale cu obiectivul imediat de îmbunătăţire a rezilienţei operaţionale într-un context fără precedent, conform unui studiu realizat de o companie globală de servicii profesionale.
Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligenţa artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienţei operaţionale, care acoperă activităţile bazate pe date, cum ar fi finanţele (89%) şi lanţul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligenţa artificială generativă.
În cadrul studiului realizat de Accenture, organizaţiile au fost evaluate pe baza a şase indicatori de maturitate operaţională: inteligenţă artificială, date, procese, talente, colaborare şi experienţa părţilor interesate. Deşi doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reuşit au înregistrat în medie marje operaţionale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenţilor, şi, în acelaşi timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% şi scoruri de satisfacţie cu 30% mai mari.
…..