Cum ardem grasimea din jurul taliei?

January 22, 2023
97 Views

Grăsimea din jurul taliei nu este numai inestetică, ci este și extrem de dăunătoare pentru sănătate. Grăsimea abdominală, cunoscută și sub denumirea de grăsime viscerală, este asociată cu o serie de afecțiuni cardiovasculare, precum și cu risc crescut de diabet de tip 2. Iată cum să lupți împotriva ei!

Este foarte important pentru sănătate să te menții la o greutate normală, dar mai important de atât este să elimini depozitele de grăsime excesivă din jurul taliei. Sportul, îmbinat cu o alimentație sănătoasă, echilibrată și restricționată din punct de vedere caloric, te va ajuta să scapi de kilogramele în plus, dar și să îți modelezi corpul așa cum îți dorești.

Grăsimea abdominală, corelată cu probleme grave de sănătate
Situată în cavitatea abdominală, grăsimea viscerală, spre deosebire de grăsimea subcutanată a corpului, pe care o poți apuca între degete, este legată de o mulțime de probleme de sănătate. Grăsimea viscerală este uneori numită „grăsime activă”, deoarece joacă un rol activ în modul în care funcționează corpul.

Grăsimea abdominală acoperă unele dintre organele interne, fiind asociată cu un risc crescut de boli metabolice, inclusiv rezistență la insulină, hipertensiune arterială, diabet de tip 2, boli cardiovasculare și boala ficatului gras. Mai mult decât atât, se pare că persoanele care au o cantitate mare de grăsime abdominală profundă au un risc de aproape trei ori mai mare de a dezvolta demență față de oamenii care nu au această problemă.

Factorii genetici și de mediu determină cantitatea de grăsime viscerală pe care o adună o persoană. Genetica determină forma corpului și modul în care corpul stochează grăsimea viscerală, dar și factorii externi, cum ar fi alimentația și exercițiile fizice, joacă un rol cheie. O dietă săracă în ingrediente naturale, hrănitoare, dar cu un aport ridicat de alimente grase, cu făină albă și zaharuri, alături de un stil de viață sedentar, oferă elementele de bază pentru creșterea depozitelor de grăsime abdominală.

Și stresul este un factor care poate contribui la grăsimea din jurul taliei. Stresul activează în organism un hormon numit cortizol, iar prea mult cortizol activează răspunsul „luptă sau fugi” al corpului, care apoi declanșează stocarea mai multor grăsimi în zona abdominală.

Ce fel de exerciții sunt bune pentru a combate grăsimea abdominală?
Un antrenament simplu, dar care poate da rezultate foarte bune într-un timp relativ scurt este cel pe care ți-l prezentăm mai jos. Dacă nu găsești timp pentru a merge la sală, e bine de știut că acest antrenament poate fi făcut acasă. Nu ai nevoie decât de un obiect puțin mai înalt (similar unei bănci de exerciții) și de dorința de a scăpa de „colăcei”.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: