Respiratia Buteyko, benefica pentru astm, insomnie si ADHD

August 14, 2022
74 Views

Exercițiile de respirație și reeducarea respirației sunt adesea folosite în gestionarea astmului. O formă specifică de terapie respiratorie, cunoscută sub numele de tehnica de respirație Buteyko (BBT) a primit o atenție considerabilă, dar există puține dovezi de cercetare riguroase care să susțină recomandarea acesteia pentru pacienții cu astm.

Există puține studii clinice publicate care evaluează tehnica Buteyko. Deși toate au raportat îmbunătățiri în una sau mai multe măsuri, rezultatele nu au fost consecvente.

În comun cu alte terapii, tehnica Buteyko nu este o modalitate de tratament standardizată. „Pachetul” BBT este complex, deoarece include, de asemenea, sfaturi și educație despre utilizarea medicamentelor, nutriție și exerciții fizice și relaxare generală.

Ce este tehnica de respirație Buteyko
Tehnica de respirație Buteyko poartă numele celui care a descoperit-o, Pavlovici Buteyko, medic într-un spital din Moscova. Dr. Buteyko a dezvoltat această tehnică de respirație atunci când avea 26 de ani, în anul 1950, din nevoia de a își face tensiunea arteriala să scadă întrucât era îngrijorător de ridicată. Ulterior, a continuat cercetările și a constatat că tehnica sa de respirație are nenumărate beneficii, asta pentru că permite o mai bună oxigenare a țesuturilor și a organelor, inclusiv a creierului.

Factorii precum stresul, lipsa sportului din viețile noastre, precum și prostul obicei de a inspira adânc, contribuie la o respirație deficitară.

Tehnica Buteyko a fost creată pornind de la premisa potrivit căreia noi, oamenii, supraviețuim cu mâncare, apă și aer. Așadar, calitatea acestora este esențială. Ceea ce aduce nou această teorie este că și cantitatea este vitală, chiar și atunci când vorbim despre aer.

Hiperventilația nu apare doar atunci când oamenii intră în panică. De fapt, hiperventilația este definită ca respirația în exces față de nevoile tale metabolice. Majoritatea oamenilor, inclusiv profesioniștii din domeniul sănătății, cred că scopul respirației este de a obține suficient oxigen sau cât mai mult oxigen posibil, cum ar fi respirația adâncă. Însă este important să menținem echilibrul corect între oxigen și dioxidul de carbon.

Respirăm patru până la cinci litri de aer pe minut și fiecare respirație reprezintă o jumătate de litru. În studii s-a demonstrat că persoanele cu astm bronșic sau care sforăiesc ori se confruntă cu anxietate respiră între doisprezece și cincisprezece litri de aer pe minut atunci când nu prezintă simptome. Astmaticii, atunci când au simptome, respiră 27 de litri de aer pe minut.

Potrivit specialiștilor, persoanele stresate își folosesc de obicei partea superioară a pieptului și respiră pe gură. Respirația lor este superficială, este rapidă și ocazional oftează mult.

Prin metoda Buteyko, învățăm să respirăm așa cum trebuie, reușind să combatem hiperventilația cronică, pe care ne-am obișnuit să o considerăm normală.

De asemenea, este important să respirăm numai pe nas. Respiratul pe gură cauzează oboseala, insomnie, sforăit ori tulburări de natură emoțională.

Rolul oxizilor de azot
În nas se regăsesc oxizi de azot, iar atunci când inspirăm pe nas, mici cantități de oxizi de azot sunt duși în plămâni. Potrivit specialiștilor, acest lucru joacă un rol important în menținerea echilibrului în organismul nostru. Acest gaz este, în primul rând, un bronhodilatator eficient, un agent antibacterian important, care neutralizează germenii și bacteriile, precum și un vasodilatator natural.

Persoanele diagnosticate cu astm respiră, de regulă, pe gură, și au și tendința de a respira mai adânc decât cei care nu au astm. Respirația realizată pe gură produce pierderea de dioxid de carbon din sânge, cauzând un dezechilibru major și facandu-te să te hiperventilezi. Hiperventilarea vine la pachet cu o serie de simptome neplăcute precum tahicardia, durerea precordială, amețeli, confuzie, agitație, balonare, flatulență și senzația de gură uscată.

Ce presupune tehnica de respirație Buteyko
În primul rând, trebuie practicată respirația nazală de atât de multe ori încât să respirația noastră să se realizeze exclusiv nazal. Apoi, dr. Buteyko susține că trebuie redus în mod conștient și controlat volumul de aer inspirat. De asemenea, și ritmul respirației trebuie încetinit în mod voit.

Leave A Comment

%d bloggers like this: