15 ponturi care te ajută să slăbești fără cură de slăbire

July 25, 2022
110 Views

Odată ce înțelegi că este necesar să slăbești, înseamnă că ai pășit deja pe calea cea bună. Cântărește-te, stabilește greutatea la care ar trebui să ajungi, ținând cont de indicele de masă corporală (IMC), iar apoi respectă regulile enumerate în acest articol și vei obține rezultatele dorite.

Supraponderalitatea vine cu o serie de riscuri pentru sănătate, precum și cu probleme la capitolul stimă de sine. Dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, însă nu ești genul care să țină o cură de slăbire, poți respecta un set de reguli care te ajută să obții greutatea ideală.

Ce este supraponderalitatea și ce efecte are asupra sănătății

Supraponderalitatea este caracterizată de o greutate mai mare decât cea considerată normală pentru o anumită înăltâțime, vârstă și sex. Indicele de masă corporală al unei persoane supraponderale este între 25 și 29,9. Persoanele supraponderale pot avea sau nu acumulări excesive de grăsimi, în timp ce persoanele obeze în mod cert au. Există, de pildă, atleți care se încadrează în categoria persoanelor supraponderale, însă în cazul acestora greutatea în plus este alcătuită din masă musculară, nu din țesut adipos. Riscurile la care se expune o persoană supraponderală sau obeză sunt depresia, hipertensiunea arterială, diabet de tip 2 dacă zahărul din sânge este prea mare, hipertensiune, boli de inimă, accidente vasculare cerebrale, probleme cu somnul, sindrom metabolic, boli ale ficatului gras, boli de rinichi, osteoartrită sau alte boli ale vezicii biliare.

Pacientul supraponderal, la fel ca și cel obez, trebuie să își schimbe stilul de viață. Acesta trebuie să devină mai activ, să practice mai mult sport, să limiteze numărul de calorii consumate și să se orienteze către alimente cât mai sănătoase.

Recomandări pentru a slăbi fără cure speciale
În proceul de slăbire, pentru a ajunge la un rezultat dorit, este indicat să se respecte următoarele reguli:

1. Calculează numărul de calorii consumate zilnic
Poți folosi o aplicație pentru a-ți fi mai ușor să calculezi numărul de calorii consumate zilnic. Află apoi câte calorii ar trebui să consumi în funcție de greutatea ta, înălțimea și stilul de viață. Astfel, vei putea calcula numărul caloriilor în plus pe care le consumi. Zi de zi, încearcă să nu depășești aportul caloric recomandat pentru tine.

2. Cântărește-te o dată la 2-3 zile
Fă-ți un obicei din a te cântări, astfel încât să observi progresul. Dar nici nu fă din acest proces unul zilnic, învață să te lipsești de el atunci când este cazul, astfel încât să poți urmări procesul în mod natural și sănătos.

3. Ține un jurnal
Fă-ți un jurnal în care vei scrie data, greutatea pe care o ai, numărul de calorii consumate, precum și alimentele interzise pe care le-ai mâncat în ziua respectivă. Acest jurnal nu te va ajuta numai să monitorizezi evoluția ta, însă te va face să fii mai responsabil atunci când vine vorba despre alegerile alimentare.

4. Hidratează-te
Apa elimină toxinele din organism, accelerează metabolismul, menține pH-ul echilibrat și totodată oferă uneori senzația de sațietate.

5. Mănâncă frecvent
Nu te înfometa niciodată. Mulți oameni se îngrașă pentru că se înfometează, iar atunci când mănâncă o fac în mod abuziv. Fă-ți un obicei din a avea mereu la tine o gustare sănătoasă, astfel încât să îți potolești foamea la timp.

6. Fă-ți un obicei din a mânca legume
Legumele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre dietetice. Consumul de legume hrănește organismul, accelerează metabolismul și îmbunătățește totodată și tranzitul intestinal. E indicat să consumi cel puțin 2 porții de legume pe zi dacă vrei să slăbești.

7. Mănâncă, în mod regulat, fructe
Fructele conțin, de asemenea, nutrienți importanți pentru organism. Totodată, acestea conțin o cantitate considerabilă de fructoză, care va potoli pofta de dulce, ce poate crește din cauza restricțiilor alimentare.

8. Mănâncă zilnic grăsimi sănătoase
Din dieta zilnică trebuie să facă parte grăsimi sănătoase precum cele provenite din avocado, nuci, semințe, ulei de pește, ghee și ulei de măsline. Asigurând organismului grăsimi sănătoase, acesta nu va simți nevoia de grăsimi și nu va apărea pofta de alimente nesănătoase.

9. Nu consuma sucuri deja preparate

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: