Cele mai bune 10 albume ale anului 2021. Artista care a apărut de nicăieri, direct pe primul loc

January 1, 2022
595 Views

2021 a avut o mulțime de evenimente marcante în lumea muzicii: superstaruri precum Adele, Billie Eilish și Lil Nas X au venit cu albume care le-au adâncit poveștile și le-au consolidat măreția.

Dar, în timp ce aceste lansări de succes au fost la înălțimea așteptărilor din ce în ce mai mari ale industriei, anul 2021 a fost adesea mai mult despre surprize binevenite – cum ar fi vizionarul raper Tyler, the Creator sau Michelle Zauner de la Japanese Breakfast, scrie prestigioasa revistă Rolling Stones.

Cea mai mare surpriză a fost fenomenul Olivia Rodrigo, pe care puțini au văzut-o capabilă de așa ceva cu un an în urmă. Artista a venit de nicăieri și a rescris istoria cu albumul ei de debut, ”Sour”.

A fost un an fantastic pentru cântăreții și compozitorii indie a căror poveste a lovit la fel de tare precum chitara lor (Lucy Dacus, Snail Mail), dar și pentru sintetiștii pop din întreaga lume de limbă spaniolă (de la fuzionistul hip-hop afro-cubanez Cimafunk, la showmanul de reggaeton omnidirecțional Rauw Alejandro).

Iată însă și topul celor mai bune 10 albume ale anului, așa cum au fost prezentate de specialiștii de la Rolling Stones.
10. Japanese Breakfast, ”Jubilee”

”Știam că vreau ca cel de-al treilea album al meu să fie cel mai dramatic și cel mai puternic pas înainte”, a spus Michelle Zauner de la Japanese Breakfast vara trecută.

„Pentru că până la a treia înregistrare ar trebui să știi cu adevărat cine ești și ce vrei să faci ca artist. Și chiar îmi doream din toată inima să fac asta”.

La ”Jubilee”, Zauner are o explozie de bucurie indie-rock presărată în fiecare piesă, fie că este vorba de deschiderea aproape perfectă, „Paprika”, durerea „Kokomo, IN” sau mistica „Posing in”. Bondage” (pentru Kate Bush-meets-Duran Duran, vezi „Be Sweet”).

”Jubilee” a fost lansat după Crying in H Mart – memoriul sfâșietor și cel mai bine vândut al lui Zauner despre regretata ei mamă – ceea ce demonstrează că a fost la un apogeu creativ în acest an și nu are intenția de a încetini în curând.

9. C. Tangana, „El Madrileño”

C. Tangana se plimbă neliniștit în căutarea de noi fuziuni pe ”El Madrileño” – lipind o melodie clasică cubaneză lângă o mostră de la YG și HER, opunând producția mohorâtă de R&B din Toronto cu baile funk brazilian, trimițând bossa nova grațioasă să se prăbușească împotriva hip-hop-ului programat.

Tradiția concurează cu modernitatea, stilurile muzicale spaniole lovesc în cele din America Latină. Ca un fizician care ciocnește particule în speranța de a face noi descoperiri, Tangana sparge sunete și stiluri împreună; munca este importantă, chiar dacă nu toate încercările sunt triumfatoare.

„Toată lumea cere o schimbare în sunetul pop mainstream în limba spaniolă”, a spus Tangana pentru Rolling Stone. „Este o chestiune de curaj – artiștii trebuie să experimenteze”.

8. Turnstile, „Glow On”

Un gen muzical anume este practic lipsit de sens în zilele noastre, iar Turnstile este o dovadă suplimentară în acest sens. Aparent o trupă hardcore-punk, grupul din Baltimore oferă atât genul de rock nerușinat, de stadion, care va atrage pe oricine deține un CD Sum 41 de la începuturi, cât și fanii Arthur Russell. Combinația este atât profund satisfăcătoare, cât și divină.

Pe ultimul lor album, ”Glow On”, trupa rupe rock-ul de chitară cu ploi de picături electronice (“Mystery”), pian delicat (“Holiday”) și timbale (“Blackout”). Muzica lor sună, ei bine, ca muzica rock adevărată. Turnstil este viitorul.

7. Jazmine Sullivan, „Heaux Tales”

Jazmine Sullivan își împarte muzica cu moderație; singura modalitate de a-i auzi vocea remarcabilă – răgușită, tăioasă și flexibilă, capabilă să inducă schimbări de direcție – este să aștepți cinci ani între albume sau să o prinzi în turneu, unde este excelentă.

”Heaux Tales” conține două dintre cele mai bune cântece ale lui Sullivan de până acum. „Pick Up Your Feelings” este o sărutare grozav de funky, ferm întemeiată pe pirotehnica vocală melismatică, bazată pe gospel, a R&B-ului tradițional, chiar dacă Sullivan se strecoară într-o cadență hip-hop gălăgioasă.

„Lost One” este reversul, o baladă uscată, pusă pe o chitară obosită. Să sperăm că următorul album va veni înainte de 2026.

6. Lil Nas X, „Montero”

De cele mai multe ori, există presiune asupra unui copil nou să demonstreze că nu este o minune de o singură lovitură – dar când hit-ul tău este un clasic precum „Old Town Road”, cine mai poate face presiuni?

……

Leave A Comment

%d bloggers like this: