Codul Rutier este legea fundamentală care vizează activitatea șoferilor în trafic și tocmai a beneficiat de modificări semnificative. Autoritățile implementează un nou sistem de amenzi și ar fi bine să înțelegi un pic particularitățile schimbate.
Codul Rutier 2022 tocmai a trecut de senat, în această săptămână. Rămâne să treacă de Camera Deputaților, deși sunt șanse infime ca acest lucru să nu se întâmple. Publicarea în Monitorul Oficial este ultima etapă de confirmare a faptului că schimbările care vizează toți șoferii din România au intrat în vigoare. Cel mai important detaliu pe care ar trebui să-l ai în vedere este un nou sistem de amenzi destinat șoferilor care încalcă regulile de circulație.
Șoferii vor primi mai multe amenzi în 2022, care este explicația
Noul sistem automatizat de amenzi la adresa șoferilor are în spate un număr record de camere video monitorizate de Poliția Română. Acestea vor monitoriza încălcarea mai multor particularități legislative, nu doar depășirea vitezei legale. Sistemul de supraveghere va fi montat la nivel național și nu va viza doar orașele mari. Față de anii trecuți, amenzile vor fi și mai greu de contestat din cauza faptului că vor veni însoțite de imagini de la camerele de luat vedere, fixe sau mobile.
„Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres. Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional «Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie»”, se arată în proiectul de lege adoptat de Senat.