Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au crescut în luna octombrie, în linie cu estimările analiştilor, în condiţiile în care consumatorii au cheltuit mai mult pentru achiziţionarea de produse non-alimentare, în special online, arată datele publicate vineri de Eurostat, transmite Reuters.
Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,2% în zona euro şi cu 0,3% în Uniunea Europeană, în luna octombrie comparativ cu septembrie. Cele mai importante creşteri au fost înregistrate în Slovenia (13%), Portugalia (2,3%) şi Danemarca (2,2%). În schimb, în România, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,4% de la o lună la alta.
Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 1,3%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,6%.
În ritm anual, comerţul cu amănuntul a înregistrat un avans de 1,4% în zona euro şi o creştere de 2,3% în Uniunea Europeană. Chiar dacă majoritatea statelor membre UE au înregistrat o majorare a vânzărilor cu amănuntul în ritm anual, ţările cu cea mai mare creştere a vânzărilor au fost: Slovenia (34,3%), Polonia (12,4%) şi Estonia (11%). În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 4,6% în ritm anual în luna octombrie, după un avans de 8,9% în septembrie.
Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 9% a vânzărilor de combustibili, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 3,8%.
…..