Semne că nu faci mișcare cât ar trebui

July 25, 2021
66 Views

Constipația, durerile articulare și faptul că respiri din greu după ce mergi puțin mai repede pot fi numai câteva semne că nu faci destulă mișcare.

Semne că nu faci mișcare cât ar trebui
Constipația, durerile articulare și faptul că respiri din greu după ce mergi puțin mai repede pot fi numai câteva semne că nu faci destulă mișcare.

Activitatea fizică regulată este recomandată atât pentru persoanele sănătoase, cât și pentru cele care suferă de diferite boli cronice, doar că acestea din urmă trebuie să ceară sfatul medicului legat de ce fel de mișcare este mai bine să facă. De ce e bine să faci sport? Pentru a fi mai sănătos fizic și psihic, a avea mai multă forță și un echilibru mai bun, precum și pentru a te menține la o greutate normală (sau pentru a slăbi, dacă ești supraponderal sau obez).

Dacă nu faci suficientă mișcare, acest lucru începe să se observe mai ales pe măsură ce înaintezi în vârstă, deși chiar și tinerii care nu fac suficient sport și au o alimentație bogată în zahăr și grăsimi saturate și trans constată că se îngrașă și dezvoltă diferite probleme de sănătate.

Pentru adulți, recomandările legate de mișcare sunt următoarele: cel puțin două ore și jumătate de activitate fizică moderată spre intensă pe săptămână, împărțite în mai multe sesiuni. În funcție de programul fiecăruia, unii oameni se simt mai confortabil să facă mișcare de trei ori pe săptămână (de exemplu, luni, miercuri și vineri), câte 50 de minute. Alții preferă să facă zilnic 20-25 de minute de mișcare.

Contează mai puțin cum îți organizezi programul de sport, important este să faci măcar aceste 150 de minute săptămânale de mișcare. Poți alege să faci plimbări în pas alert ori să mergi pe bicicletă, sau poți să mergi la sala de fitness, la un bazin de înot sau să faci gimnastică la tine acasă ori în curte. Există multe posibilități dintre care să alegi, totul este să te miști regulat. Dar dacă nu stai să numeri minutele de activitate fizică, întrebarea este: cum îți dai seama, fizic, că nu faci câtă mișcare ar trebui?

Te confrunți cu constipația
Constipația poate avea legătură cu faptul că nu mănânci suficiente fibre (pâine integrală, legume, leguminoase, fructe) sau nu bei destulă apă, însă poate fi și o consecință a faptului că nu faci câtă mișcare ar trebui. Când ai activitate fizică regulată, colonul se mișcă mai mult și golirea intestinului se face mai ușor. Și tonusul mușchilor abdominali contează pentru mișcarea eficientă a deșeurilor prin tractul digestiv. Activitatea fizică te ajută să ții constipația la distanță, mai ales pe măsură ce înaintezi în vârstă.

Îți simți articulațiile înțepenite
Articulațiile dureroase, țepene, greu de mișcat, pot fi uneori un semn de afecțiuni inflamatorii, cum ar fi poliartrita reumatoidă sau o boală autoimună. Însă, dacă nu acesta este cazul, e bine să știi că articulațiile se pot rigidiza și atunci când nu le folosești suficient. Așadar, pune-le la treabă!

Rămâi des fără suflare
Așa cum mușchii de la mâini și de la picioare, de exemplu, tind să se atrofieze dacă nu îi folosești, și mușchii care ajută plămânii să se miște în timp ce respiri își pierd puterea dacă nu faci sport. Cu cât faci mai puțină mișcare, cu atât răsufli mai greu, chiar și în timpul sarcinilor zilnice ușoare, cum ar fi legarea șireturilor sau urcatul unor trepte.

Ai o stare psihică mai proastă

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: