Un procent de 85,3% dintre tinerii cu vârste între 18 şi 35 de ani se declară interesaţi de posibilitatea de acces la servicii şi produse bancare la distanţă, prin canale digitale, în timp ce 60% dintre persoanele cu vârsta între 51-65 de ani consideră foarte important acest aspect, potrivit rezultatelor unui studiu comandat de Asociaţia Română a Băncilor (ARB).
De asemenea, aproximativ 71,7% dintre bărbaţi consideră foarte şi destul de importantă posibilitatea de acces la servicii şi produse bancare la distanţă, prin canale digitale, relevă rezultatele studiului “Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor” realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).
Pe de altă parte, 82% dintre respondenţi consideră că existenţa unei sucursale în apropiere este foarte importantă şi destul de importantă în ceea ce priveşte intenţia de a-şi deschide un cont bancar. Din analiza tuturor criteriilor expuse, pentru 79% dintre respondenţi sunt foarte şi destul de importante costurile serviciilor sau ale produselor contractate, iar pentru 69% este foarte importantă şi destul de importantă posibilitatea de acces la servicii şi produse bancare la distanţă, prin canale digitale.
Recomandarea serviciilor unei bănci de către prieteni sau familie este foarte importantă pentru 26% dintre respondenţi, fiind cotată aproape în mod similar cu recomandarea serviciilor de către un agent (27%).
…..