Alimente benefice sănătăţii creierului. Nutriţionist: „Aceşti compuşi pot ajuta la încetinirea declinului mental legat de vârstă“

March 20, 2021
36 Views

Alimentele pe care le consumăm joacă un rol important în menţinerea sănătăţii creierului şi pot ajuta la îmbunătăţirea memoriei şi a concentrării.

Creierul reprezintă centrul de control al întregului corp, astfel că sănătatea lui este esenţială pentru buna funcţionare a organismului. Nutriţionistul Gianluca Mech ne spune ce tipuri de alimente ar trebui să consumăm pentru un creier sănătos, o memorie care funcţionează la parametri optimi şi o stare bună de spirit.

Peşte gras
Acest tip de peşte include somonul, păstrăvul şi sardinele, care sunt toate surse bogate de acizi graşi omega-3. E impotant să ştim că aproximativ 60% din creier este format din grăsimi, iar jumătate din aceste grăsimi sunt de tipul omega-3. Ele sunt folosite pentru a construicelulele nervoase, fiind astfel esenţiale pentru învăţare şi memorie. De asemenea, grăsimile omega-3 ajută la prevenirea depresiei şi a unor afecţiuni precum Alzheimer.
Cafea
Două componente principale din cafea, cofeina şi antioxidanţii, sunt benefice pentru sănătatea creierului. Cofeina are o serie de efecte pozitive asupra creierului, cum ar fi: vigilenţa crescută, îmbunătăţirea stării de bine şi a capacităţii de concentrare.
Afine
Afinele conţin antociani, un grup de compuşi vegetali cu efecte antiinflamatorii şi antioxidante. Antioxidanţii acţionează atât împotriva stresului oxidativ, cât şi împotriva inflamaţiei, afecţiuni care pot contribui la îmbătrânirea celulelor creierului şi la apariţia bolile neurodegenerative. S-a descoperit că unii dintre antioxidanţii din afine se acumulează în creier şi ajută la îmbunătăţirea comunicării între celule.
Turmeric
Curcuma este un ingredient cheie în pudra de curry şi are o serie de beneficii pentru creier. Curcumina, ingredientul activ din curcuma, s-a dovedit că traversează bariera hematoencefalică, ceea ce înseamnă că poate intra direct în creier şi poate avea efecte pozitive asupra celulelor nervoase. Ajută la îmbunătăţirea memoriei, producţia de noi celule nervoase şi previne apariţia depresiei.
Broccoli
Este o legumă extrem de bogată în antioxidanţi. De asemenea, conţine o cantitate foarte mare de vitamina K. Această vitamină liposolubilă este esenţială pentru formarea sfingolipidelor, un tip de grăsime care ce se regăseşte în celulele creierului.
Seminţe de dovleac

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: