Varza, leguma care te ține la distanță de cele mai periculoase afecțiuni

March 2, 2021
47 Views

Poate că varza nu câștigă premiul pentru cea mai ”apetisantă” legumă din câte cunoaștem, dar cu siguranță își merită locul în dieta noastră.

Poate că varza nu câștigă premiul pentru cea mai ”apetisantă” legumă din câte cunoaștem, dar cu siguranță își merită locul în dieta noastră, iar asta datorită beneficiilor pe care le are pentru sănătate. O întâlnim atât roșie, cât și verde sau albă și face parte din familia cruciferelor- broccoli, conopidă, varză de Bruxelle și altele. Iată câteva motive pentru care să o consumi, în special crudă, nu gătită.

Varza: beneficii pentru sănătate

Conține vitamina C
Portocalele nu sunt singura sursă de vitamina C și, din fericire, acest nutrient se regăsește și în varză, care este bogată în acest antioxidant. Mai exact, oferă 70% din necesarul zilnic recomandat. Vitamina C ajută la absorbția fierului din alimentele vegetale pe care le consumăm, produce colagen și sporește sistemul imunitar pentru a ne proteja de anumite boli.

Varza este o sursă ideală de fibre
Dacă vrei să ai o dietă bogată în fibre, varza ar putea fi răspunsul- 250g de varză tocată oferă 5g de fibre. Fibrele ajută la ameliorarea constipației, echilibreață nivelul glicemic, scade nivelul colesterolului și îmbunătățește sănătatea digestivă.

Este bună pentru sănătatea inimii
Varza are efecte antiinflamatorii, motiv pentru care se recomandă pacienților cu risc crescut de boli cardiovasculare. Potrivit unui studiu din 2021 publicat în British Journal of Nutrition, femeile care au consumat mai multe legume crucifere, erau cu 46% mai puțin predispuse la calcificări în aorta abdominală, un factor care prezice viitoarele evenimente cardiovasculare.

Leave A Comment

%d bloggers like this: