Consiliul JudeÈ›ean Cluj informează persoanele interesate în legătură cu faptul că, începând cu data de 31 martie 2025, Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) devine operaÈ›ional la nivelul unităților administrativ-teritoriale din judeÈ›ul Cluj pentru cele patru evenimente primare de viață: naÈ™tere, căsătorie, divorÈ› È™i deces.
Alin TiÈ™e, preÈ™edintele Consiliului JudeÈ›ean Cluj: „Am o mare satisfacÈ›ie văzând că facem un nou pas în direcÈ›ia digitalizării È™i simplificării serviciilor pe care le oferim clujenilor. ÃŽncepând de azi locuitorii judeÈ›ului Cluj pot beneficia de certificate de naÈ™tere, căsătorie, divorÈ› È™i deces în format digital. “
Începând de luni, 31 martie 2025, înregistrarea acestor evenimente se va realiza exclusiv în format digital, informațiile vor fi completate în format electronic de către ofițerii de stare civilă, iar eliberarea certificatelor de stare civilă se va face în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular tipizat securizat de stare civilă.
În caz de forță majoră (calamități naturale, dezastre, mobilizare la nivel național, etc) sau în cazul unor disfuncționalități de ordin tehnic care fac imposibilă completarea în sistem informatic, actele de stare civilă exemplarul I se completează olograf urmând ca după încetarea uneia dintre situațiile menționate, acestea să fie completate informatic și validate în Registrul de stare civilă exemplarul II.
Reamintim faptul că DirecÈ›ia JudeÈ›eană de Evidență a Persoanelor Cluj, instituÈ›ie publică de interes judeÈ›ean aflată sub autoritatea Consiliului JudeÈ›ean Cluj, a implementat proiectul „Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (S.I.I.E.A.S.C.) în cadrul căreia au fost digitalizate 19.000 de volume de registre de stare civilă (naÈ™tere, căsătorie, deces) înregistrate în perioada 01.01.1921- 31.12.2020 cuprinzând 8 milioane de acte de stare civilă.