Aproape o treime dintre românii de la oras au trecut prin “detoxifiere” digitala (studiu)

November 15, 2024
114 Views

Aproape o treime dintre românii care locuiesc în mediul urban (32%) au testat “detoxul” digital, iar 62% dintre aceÅŸtia au luat o pauză de la online ÅŸi tehnologie timp de câteva zile, arată rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicităţii marÅ£i.

Potrivit cercetării Reveal Marketing Research, o pondere de 33% dintre respondenÅ£i au declarat că ar fi interesaÅ£i să încerce procesul de detoxifiere digitală. Principalele motive de “deconectare” sunt: reducerea stresului (50%), eliminarea distragerilor (44%) ÅŸi protejarea vieÅ£ii private (14%).

De asemenea, ÅŸase din zece români (61%) consideră că brandurile pe care le urmăresc ÅŸi le apreciază ar trebui să promoveze mai multe momente de “detox” de la tehnologie ÅŸi mediul online.

În mediul urban, 32% din totalul celor chestionaţi au încercat, la un moment dat, un detox digital, în special tinerii 18-24 ani (47%) şi cei cu copii sub 18 ani (37%, comparativ cu 29% în cazul celor fără copii).

Totodată, 43% dintre români îşi doresc în mare şi foarte mare măsură mai mult timp pentru activităţi offline, în special persoanele între 25 şi 34 ani (49%).

Majoritatea celor care au optat pentru un detox digital, au luat o pauză de la mediul online şi tehnologie pentru o durată de câteva zile (62%), în timp ce 20% au ales să se deconecteze pentru câteva săptămâni.

Conform studiului, ca tendinţe generale, bărbaţii menţionează stresul ca principal motiv pentru un detox digital într-o proporţie mai mare (57%), comparativ cu femeile (43%). În acelaşi timp, eliminarea distragerilor este un motiv de deconectare semnificativ mai mare pentru tinerii din segmentul de vârstă 18-24 de ani (51%).

Pe de altă parte, 68% dintre români au afirmat că nu au încercat deconectarea de la mediul online, până în prezent, iar jumătate dintre aceştia declară că ar fi interesaţi să ia o astfel de pauză.

De altfel, unu din trei români susÅ£ine ar fi atras în mare ÅŸi foarte mare măsură de un brand care promovează momente de “deconectare”, cum ar fi iniÅ£iativele de detox digital.

În ceea ce priveşte activitatea din online, 47% dintre români menţionează că sunt deranjaţi în mare şi foarte mare măsură de reclamele pe care le primesc pe social media, în special bărbaţii (52% vs. 42% femei) şi persoanele mature, de peste 55 ani (55%).

În context, cea mai mare parte a respondenţilor indică un interes deosebit pentru evenimente fizice (55%) şi pentru campanii pe ambalaje (30%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24 – 28 octombrie, pe un eÅŸantion de 1.005 respondenÅ£i, iar eroarea maximă este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%. AGERPRES

Leave A Comment