Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 9,5%, în februarie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă autoturismele “electrificate” au raportat o creştere de 12,9% şi o cotă de piaţă de 43,3%, arată datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit sursei citate, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi, faţă de luna similară din 2023, respectiv cu 9,6% comparativ cu ianuarie, anul curent.
Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în intervalul de analiză, un volum de 11.171 de unităţi, consemnând o scădere cu 9,5%.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% faţă de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creştere de 21,6% şi deţin o cotă de 17,6% din total.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 24,9%, care depăşeşte cu 7,3 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.
În acest context, autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,9% din piaţă, în luna februarie a acestui an, faţă de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. De asemenea, este de remarcat menţinerea ritmului de creştere a autoturismelor 100% electrice (+6,5%) şi a celor plug-in hybrid (+13,5%), de la un an la altul.
…..